I. Blasius Creative Commons License 2000.01.26 0 0 13

Én abszolút meg voltam elégedve a koreai ipar remekével, a család harmadik autó szerepét betöltő Daewoo Tico val. A BKV-nak kevés alternatívája van, amivel viszonylag olcsó a közlekedés, és könnyű a parkolás, ez ilyen volt. A Tico, ha baromként hajtottam, akkor sem fogyasztott 6 liternél többet télen sem, a városi dinamizmusa elegendő volt 60 LE-s kompakt autók legyorsulásához, autóúton a vége 140 volt, ráadásul mivel 5 sebességes volt, nem is volt zavaróan hangos. Kár, hogy ellopták, ezt sem gondoltam volna, hogy egy 900 Ezres autót megéri ellopni.

A Daewoo Nexia sem volt rossz, igaz egy ilyet bérautóként használtam három napig,a gyorsulása jobb volt, mint az 1,6-os 90 LE-s Escortunknak, a fogyasztása hasonló, és viszonylag kényelmes volt, bár azért a Ford jobb e téren.

A Daewoo Leganza nagyon jól néz ki, a belseje is igényes a képek alapján, 5 millióért inkább olyat vennék, mint egy Vectrat, vagy Mondeot.

A Hyundai-ok az újságok szerint nagyon megbízhatóak, az új Lantra szép is, és 1,6-os motorból 114 LE-t hoz ki, ami, ha a sportmotorokat nem vesszük (pl.1,6 Vti), akkor majdnem a legtöbb LE egy ekkora motortól.

Szerintem kár lesajnálni a Koreai autókat, én pl. előbb vennék koreai autót mondjuk 3 évesen, mint egy Fiatot.
Igaz a csúcsot még mindíg a japánok jelentik, de szerintem a koreai- ak idővel megközelíthetik őket. (bár a Toyotát sohasem SZVSZ)