bcksd.hu Creative Commons License 2022.03.22 0 0 16910

Mindenestre az MFTr alapján nehéz lesz leszűkíteni:

 

A harmadik kategóriába, a rövid, helyi jelentőségű jára-tok közé, a budapesti helyihajójáratok Szent Gellért-tér ós Pünkösdfürdő, továbbá a Szent Gellért-tér és Margitsziget k>.ött tartoznak. Ezeket a közönség túlnyomórészt dunai
leve,gőzösre, pihenésre, szórakozásra, strandfürdőkre éa nyaralótelepekre való kijutásra veszi igényire. Ezak a hajók a menetrend, szerint óránként közlekednek, de sztik-siég esetén — például szép nyári vasárnapokon — majdnem negyedóránként közlekednek. „Zsófia" luxusgőzös délutáni és esti, kimondottan sétajáratai a dunai sétahajózás maga-sabb igényeit elégítik ki. Meg kell még említeni a Nagy-maros—Visegrád közötti, Budapesten Pedilg az Óbuda-Margitsziget—'Hungária-út közötti és a Palatínus házaktól az alsó Margitszigetre vivő átkelési hajókat is.
És nem szabad megfeledkeznünk a tiszai hajózásról sem. Távol minden külvendégjárástól. a tiszai hajókat valami régi, patriarchális viszonyok légkörében a tisza-menti lakosság használja. Szolnok és Szeged a két tiszai „főváros", ezek hivatalaihoz és piacaihoz alkalmazkodnak a tiszai hajók menetrendjei.
A MFTR személyszállító vonalainak hossza 722 kilo-méter; személyhajóállomásainak száma a 100-on felül van. A személyhajópark 4 nagy kétkéményes, 9 egykéményes gőzhajóból, 21 csavargőzösből és 10 kisebb motoros hajóból áll, melyeknek összes utasbefogadóképessége 16.000 személy.

  • Vasuti és Közlekedési Közlöny, 71. évf. (1940)