Háromkerekű mopedautót tillatanárúr alakított át elektromos hajtásúra , ennek már bő 10 éve . Ez az a járgány , én is ültem benne :
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=109351940&t=9147790
Aztán a nagy érdeklődésre tekintettel gyártott is egyet eladása . Ekkor kiderült , hogy a szájtáti érdeklődők és tényleges vásárlók között széles szakadék van . Ugyanis sokan hallgatták csillogó szemmel , hogy 2 Ft/km költséggel jár be a városba , ahol ráadásul parkolódíjat sem fizet -- hmm : ilyen nekünk is nagyon jó lenne ... Tillatanárúr szépen megoldotta a feladatot , majd elkezdte árulni a masinát . A kutya nem érdeklődött utána . Mert úgy látszik egészen más felsóhajtani a parkolóban , hogy de jó lenne egy ilyen takarékos kis járgány -- és egészen más kinyitni a bukszát és kiperkálni egy köteg húszezrest valami groteszk háromkerekűért , ami az első kanyarban feldől(het) és a normálisnak tartott átlagbélák ujjal mutogatva rá , kiröhögnek .
Én ezzel a második járgánnyal csak hirdetésben találkoztam , nem is tudtam az elkészültéről ; csak a hirdetéseket bogarászva a leírás szabatossága tűnt fel . ( Az ilyen háromkerekű masinákat általában valami nem tudom honnan szalajtott félanalfabéta értelmi fogyatékosok szokták hirdetni -- bár a többi leírást sem az MTA rendes tagjai fogalmazzák meg ... ) .
A járgány a gyér érdeklődés miatt egyre miatt egyre alacsonyabb kínálati áron kereste új gazdáját ( én 300 ezernél találkoztam a hirdetéssel ) , végül úgy nagyjából az alkatrészáron került át Somogy megyébe . Ott hangosnak találták a láncos erőátvitelt és átépítették variátorosra -- kivívva ezzel WooDoo rosszallását . Majd hamarost ők is árulni kezdték . Amikor eladtam az Empolini Milano-mat a vevőmet érdekelte a villamosítás , ezért elment és kipróbált a : utána nekem azt nyilatkozta , hogy ide a dombvidékre gyenge volt . Úgy tudom szét akarták szedni , hogy alkatrészként értékesítsék -- ezt végképp nem értettem : miben lehet használni a motorját , ha a legalacsonyabb teljesítményigényű masinában is kevésnek találtatik . Illetve azt se tudom miféle elvárásokat támaszt az teljesítmény dolgában , aki gyengének talált a.
Na mindegy , itt vannak a jármű adatai és fotói az egykori hirdetési leírásból :
https://www.youtube.com/watch?v=c3o-VIU71gY
Műszaki paraméterek:
Elektromos meghajtó rendszer:
24v DC, 2,5KW-os DC soros motor 3500 1/min, USA gyártmány, számítógéppel programozható CURTIS vezérlő (pc kapcsolathoz kábelt és szoftvert adok hozzá, minden paraméter szabályozható, USA gyártmány), elektromos gázpedállal.
Fedélzeti elektromos rendszer 12v, galvanikusan leválasztva a meghajtó rendszertől.
Az elektromos átépítés 2012 áprilisában készült.
A fedélzeti akkumulátort és új 12v-os töltőt, és töltő kábelt adok hozzá, és az benne van az árban.
Mivel a meghajtó rendszer akkumulátoraira több lehetőség van, így ez nincs benne az árba, mert azt úgyis a vevő dönti el, milyet szeretne (ólomsav, gél, Litium ion...)
Egy korrekt , és legolcsóbb javaslat:
2DB Banner Energy Bull munka akkumulátor 12 V 100 ah (32000ft/db)
vagy 2db TAB szlovén munka akkumulátor 12 V 106 ah (37000ft/db)
+ 1db GZL30 AKKUTÖLTŐ 24/16A 12-24V 300W 14000ft
Ezek az akkuk kb 50-60%-os merítettség mellett 400-500 ciklust tudnak, A Banner típus 60 %-os merítettség mellet 800 ciklust tud (gyártó szerint)
Számított hatótávolság:
akkumulátor fajta és nagyságtól függő. A fenti nagyságrend kb 20-25 km megtételére alkalmas, úgy, hogy az 50% az akkuba marad.Lehet több is, de akkor jobb, vagy nagyobb aksik kellenek.
Az akku tartót úgy alakítottuk ki, hogy több méretű akkumulátorok befogadására legyen alkalmas.