A fő kontaktort SOHA sem szakítjuk meg terhelés alatt. Ilyet csak hozzá nem értők találnak ki, lehet az akár egy kínai gyártó is. Normális esetben a bms nem a fő kontaktort kapcsolja, hanem a vezérlő "ignition" inputját bontja, ha olyan egyszerű a vezérlő, hogy nincs külön megy/nem megy logikai bemenete.
Veszleallitonak be lehet építeni egy mechanikus kapcsolót, nekem is van a műszerfal alatt egy piros kar, amit ha elforditok bontja a vezérlő betápot. De ezt csak vészhelyzetben kell használni! Bontott villanyautó akkukból lehet ilyen áramtalanító kapcsolókat szerezni, ezek 400V-ra és 1000A-re vannak tervezve. De még azoknál sem üzemi állapot, hogy max terhelés alatt kapcsolják. A Tesláknal pl. be kell törni a hátsó ablak mögött egy kis üveget, amögött van az áramtalanító kapcsoló.
Nem jelent sok jót, ha rendszeresen meríted 2,5V-ig a LiFePO4 cellákat, úgy szét fognak csúszni, hogy az életben nem tudod kibalanszolni. 2,8V-nál már át kellene kapcsolni "teknős" üzemmódba a vezérlőt, nem pedig ki-be kapcsolgatni 2,5V-nál.