"Pál Krisztus alatt a Megváltót érti, aki Krisztus engesztelő áldozatával kivívta Isten kegyelmi ajándékát, az evangéliumok pedig a megígért Messiást, aki ha Jézus életében nem is, de amikor visszajön helyreállítja Izraelt és megszabadítja nyomorgatóitól."
Ez így van, de ez ellentmond az előbbi mondatodnak:
"Az hogy a Krisztus fogalma alatt MÁST értettek a keresztények (akik Pál teológiáján nevelkedtek) és MÁST az evangéliumok (amit Péterék, Jakabék és a jeruzsálemi közösség továbbított), beleértve Márkot."
Az evangéliumoknak semmi köze a jeruzsálemi közösséghez, nem is foglalkoznak vele. A jeruzsálemi közösség sem foglalkozik az evangéliumokkal.
Ami Pétert, Jakabot, Jánost illeti, mindkét helyen szerepelnek, de nem azonosak, csak a nevük egyezik.
A Jézust követő Péter, Jakab, János nem voltak testvérek, mégkevésbé Jézus fivérei. Ők voltak az apostolok közül hárman.
A tizenkét apostol Máté felsorolásában a következők:
Mt 10:2-4 "A tizenkét apostol nevei pedig ezek: Első Simon, a kit Péternek hívnak, és András, az ő testvére; Jakab, a Zebedeus fia, és János az ő testvére; Filep és Bertalan; Tamás és Máté, a vámszedő; Jakab, az Alfeus fia, és Lebbeus, a kit Taddeusnak hívtak;
Simon a kananita, és Judás, az Iskariotes, a ki el is árulta őt."
Lk 5:10. "Hasonlóképen Jakabot és Jánost is, a Zebedeus fiait"
Tehát van egy Péterünk, van egy Jakabunk és egy Jánosunk, akik testvérek, és ők ketten a Zebedeus fiai,
Van még egy Jakabunk, aki viszont az Alfeus fia.
Péter egyiküknek sem testvére.
Ellenben a jeruzsálemi gyülekezetben az a Péter, Jakab, János szerepel, akik mindhárman testvérek, s akiket Jézus testvéreinek ír az ApCsel, és Pál, és ők azok, akik nem tartoznak az apostolok közé, s akik nem követői Jézusnak:
János evangéliumában a testvérek tudtunkra adják egyet nem értésüket és elhatárolódásukat Jézussal szemben, s ebbéli véleményüknek cinikus megjegyzés kíséretében adnak hangot, tehát ők nem lehettek Jézus apostolai:
Jn 7:3-5. "Mondának azért néki az ő atyjafiai: Menj el innen, és térj Júdeába, hogy a te tanítványaid is lássák a te dolgaidat, a melyeket cselekszel.
Mert senki sem cselekszik titkon semmit, a ki maga ismeretessé akar lenni. Ha ilyeneket cselekszel, mutasd meg magadat a világnak.
Mert az ő atyjafiai sem hivének benne."
Hogyan lehetnek ők oszlopos tagjai Jézus egyházának, ha nem hittek benne??? A válasz egyszerű, nem Jézus egyházának voltak a pillérei, hanem Pál egyházának.
Ez egy teljesen más egyház kellet, hogy legyen, olyan, amelyik szemben állt Jézussal, Jézus eszméivel.
Az a Márk, akit Te említettél, valójában János, az a János, aki nem volt Jézus apostola:
Csel 15:37. "És Barnabás azt tanácsolá, hogy vegyék maguk mellé Jánost, ki Márknak hívatik."
" Jézus azonban egyik sem volt, Isten fiúságát nem a Szent Lélektől való születésből eredeztette, hanem Isten akaratának megcselekvéséből. Ennél fogva mindenkit Isten gyermekének tekint, aki cselekszi az Isten akaratát."
Jézus az isteni Atya és az isteni Anya gyermekeként lépett színre. Az atya Él volt (erről bizonyosodhatunk meg utolsó szavai által: Éli, Éli lama szabaktani.) Az isteni anyja pedig a Szentlélek.