2021 különösen előnyös volt az olasz motorkerékpár-piac számára, amely 280 067 regisztrációval zárta az évet. Ez a teljesítmény 21,2%-os növekedést jelent 2020-hoz képest, ami az eladások növekedésének köszönhető szinte minden piaci kategóriában, kivéve a folyamatosan csökkenő segédmotoros kerékpárokat.
Az olasz piac "királynője" egy évre a Benelli középső kalandja, a TRK 502 lett, amely 2021-ben 6543 besorolással remek teljesítményt írt. Ez nagy ugrás az azt elhozó modell tavalyi eladásaihoz képest (3569) . először az olasz élvonalban , miközben az előző öt évhez képest egészen különleges teljesítmény. Indikatív módon a BMW R 1200/1250 GS egymást követő bemutatkozása Olaszországban 2016 és 2019 között soha nem haladta meg a 4069 darabot (2019).
A második helyen a motorkerékpárok között a BMW R 1250 GS áll (3956), majd a Honda Africa Twin (3011).
tt hangsúlyoznunk kell, hogy a TRK502 eladásai kumulatívan vonatkoznak mindkét változatra (egyes és X), míg az R 1250 GS és a GS Adventure teljesítményét külön említjük. Ha azonban a GS két változatát összeadjuk is, a TRK a két BMW-hez képest kis eltéréssel is az első helyen áll az eladásokban (6.543 a 6.460-tól).
Ennek az eredménynek, valamint a Leoncino 500 és BN 125 -és TnT 125 kiváló menetének köszönhetően a Benelli méltán ünnepelheti a 2021-ben Olaszországban eladott 12 706 motorkerékpárt, amely lenyűgöző, 57%-os növekedést könyvelhetett el 2020-hoz képest, és növelte piaci részesedését 10,6%.
Különösen a 300-500 köbcentiméteres kategóriában a Benelli dominál a 2021-es összesített besorolás 40%-ával!
A tágabb QJ Motor család másik tagja, a Keeway ma már Olaszország legnépszerűbb A1-es motorkerékpárja. A csupasz RFK125 2021-ben 2520 eladással vezeti a Keeway meteor felfutását szomszédos országunkban, a tavalyi évet pedig több mint 50%-os eladási növekedéssel zárta.