mAlter Creative Commons License 2000.01.12 0 0 79
ArianA!

(A hátszél szerintem is max 1-2 embernél számít az Iparra bekerüléskor, a többség tényleg a tehetsége alapján jut be.)

Az iparon egyébként korrektül megtanítják a grafikusi tipográfusi szakmát, de ettöl ezek az emberek még nem válnak reklámgrafikussá. Nagyon szép művészeti albumokat, kiállításmeghívókat csinálnak, de csôdöt mondanak egy fogkrémhirdetéssel. Mert ott nem az esztétikum, hanem a reklámpszichológia a fontosabb. Ha statisztikát készítenénk a magyarországi art directorokról, szerintem az derülne ki, hogy többségüknek nem szakirányú végzettsége van. Ebben a pozícióban nem az a legfontosabb, hogy a megfelelô betütípust használja-e valaki (persze ez is elengedhetetlen), hanem az, hogy van-e ötlete. És az akadémikus szabályokat pedig ebben a szakmában igenis fel kell rúgni (sárga alapra naranccsal kell írni, stb.). Pont a szabályoktól való eltérés az egyik fontos eszköz a figyelem terelésében és abban, hogy a reklám észrevétesse magát. Persze csak az tudja "jól" felrúgni ôket, aki ismeri is ezeket a szabályokat, ezt viszont nem hiszem, hogy csak az Iparon/Képzôn lehetne elsajátítani.

(mA)

Előzmény: ArianA13 (76)