"- Tehát a jelenlegi, európai valós adat TMY hasznos terhelésre: 562 kg + 75 kg sofőr = 637 kg."
.
.
A hozzafuznivalom, hogy valos adatkent 390kg-rol beszeltunk, mert ilyen kocsikat gyartott a Tesla. 562kg lesz majd most a modellfrissiteskor. Jelenleg a Tesla ilyet ragaszt a Model Y ajtora, es a kötözködö vagy nehezebb felfogasu nepek miatt pontosan ki is irja, mi kerhetö rajtuk szamon:
![](https://img.index.hu/imgfrm/5/9/7/7/THM_0016945977.jpg)
"Max combined weight of occupants and cargo should never exceed 375kg"
.
(es ez meg kevesebb is, mint a 390kg....)
.
Namost hogy ebbe beleert egy 75 kilos kis sofört vagy sem, az a norvegot nem annyira nyugtatja meg, mert egyreszt kifejezetten magasnövesuek, radasul a közhiedelemmel ellentetben BMI alapon merve 4-böl 1 ferfi es 5-böl 1 nö orvosilag köver is, tehat ott 75 kilos ferfisofört talalhatsz, de nem tipikus.
Veled ellentetben tehat a norvegok aggodnak, a ModelY szallithato sulya kapcsan pörgös, bar norvegul döcögösen olvashato topicok vannak, az elbilforumon pl jul közepe ota mar annyit irtak erröl csak a szallithato suly kerdesröl, hogy 77 oldalon at lehet lapozni a hozzaszolasokat. A fenti foto is onnan van amugy.
Azon agyalnak, hogy felszereltseggel, felnikkel hogy jön ki 10-20kg ide-oda, ök ket felnött es ket nagy gyerekkel meg merjek-e venni a ModelY-t, befer-e a sulyba 1-2 börönd ha utaznanak, es hasonlok, ez megy 77 oldalon at.
Ilyen poenok is mennek:
.
"du kjøpte de billigfelgene som er tunge? da må ungen din ta bussen hjem"
megvetted az olcso felniket amik nehezek? Akkor a gyerekeid busszal mennek haza
(erdekes hogy a norveg es a sved milyen közeli, kjøpte vs köpte, hjem vs hem, kb minden szo erthetö, van ami egy az egyben, van amin kicsit gondolkozni kell)