Érdekes dolgokat találtam az oldaladon. Azonban Kubrick nem a cenzúra miatt hagyta ki a csókot a halott Mandyvel, hanem egyszerúen azért mert így jobb. Az amerikaiak ugyanazt látták, amit Kubrick megálmodott, és amit itthon is vetitettek. Ott csupán annyi volt a különbség, hogy digitális emberek kerültek az orgiajelenetbe. Ezt azonban Kubrick csinálta, nem a Warner Bros. Persze azért, hogy ne kapjon NC-17 minősítést, ami elég hátrányosan érintette volna a filmet. Kubrick sok olyan jelenetett forgatott le, amit végül kihagyott a filmjeiből. A Shining például az amerikai változatban több mint 20 perccel hosszab, valamint a végéről a premier után levágták a Wendy és Danny korházba kerülését. A Full Metal Jacketben állitólag volt egy olyan jelenet, amikor egy halott vietkong fejével fociznak. A 2001-ben eredetileg a dokkolás valósidejű volt, amit a tesztvetítésen nagyon unalmasnak találtak, illetve a feleségét és másik két lányát is kivágta a filmből. A Barry Lyndonban eredetileg volt szexjelenet Lady Lyndon és Redmond Barry között. Azt hiszem a Kubrick Multimedia Filmguide-on (keresd a Yahoo!-n) van ezekről fénykép is.
Jocelyn Pook nem a zongorás zenét írta, az Ligeti György műve. (Ligeti zene van a Shiningban és a 2001-ben is.) Pook az orgiajelenet, az álom, és a tengerésztiszt fantáziák zenéit írta. Állitólag Kubricknak valamelyik reklám zenéje tetszett meg amit ő írt.
Orsi ötlete tetszett, azonban a második partin legfeljebb a férfiak lehetnek ugyanazok mint az elsőn, a feleségeket otthon hagyták. De ha ebbe belemélyedünk, akkor csak az első partin "viselnek" álarcot, a másodikon ugyan álarcban vannak, de ott viselkednek természetük szerint. Azt hiszem, ilyet minden egyes kockára találhatnánk.
Pl. multkoriban azt olvastam valahol, hogy amikor a tükörben egy pillanatra valaki látszik a stábból (az első Mandy-jelenetnél), az szándékos, és azt fejezi ki, hogy ez csak film, amit Kubrick teremtett. Ez egy sokadik párhuzam az EWS és Shakespeare Viharja között.