"De tanítottak,"
Kik? Sorold fel őket!
Akik tanítottak mind megölték őket: Lásd István, Jakab, Jézus...
"Éppen ez volt a konfliktus lényege is Péterék "kötrülmetélés" evangéliuma és Pál "körülmetéletlenség" evangéliuma között, amiben Pál elveti már a törvényt nem buzog mellette."
Halmozott tévedés! Pál nem elvetette a törvényt, hanem teljes mellszélességgel állt ki mellette:
Csel 24:14 "Erről pedig vallást teszek néked, hogy én [Pál] a szerint az út szerint, melyet felekezetnek mondanak, úgy szolgálok az én atyáim Istenének, mint a ki hiszek mindazokban, a mik a törvényben és a prófétákban meg vannak írva."
(A Csel 9-ben állítólag megtért)
Csel 28:23. Kitűzvén tehát néki egy napot, eljövének hozzá a szállására többen; kiknek nagy bizonyságtétellel szól vala az Istennek országa felől, igyekezvén elhitetni ő velök a Jézus felől való dolgokat, úgy a Mózes törvényéből, mint a prófétákból, reggeltől fogva mind estvéig."
Rm3:31 „A törvényt tehát hiábavalóvá tesszük-é a hit által? Távol legyen! Sőt inkább a törvényt megerősítjük.”
Rm7:12 „Azért ám a törvény szent, és a parancsolat szent és igaz és jó.”
1Kor9:9 „Mert a Mózes törvényében meg van írva:”
1Kor14:21,34 „A törvényben meg van írva:”, „a mint a törvény is mondja.”
Péter (Jézus apostola) a körülmetéletlenséget hirdethette csak.
Pál viszont saját bevallása szerint is a körülmetélés híve volt:
Zsid10:28 „A ki megveti a Mózes törvényét, két vagy három tanubizonyságra irgalom nélkül meghal;"
Gal 5:11. "Én pedig atyámfiai, ha még a körülmetélést hirdetem, miért üldöztetem mégis?"
Pál barátja, Barnabás evangéliumában olvashatjuk:
- A felületes olvasás alkalmával is kiderült, hogy bizony Barnabás keményvonalas Mózes- ill. törvénykövető.
- Már az elején elhatárolódik a keresztényektől (akiket nem nevez meg, de világos az utalás):
„akik a Sátán befolyása alatt voltak, jámborságban élve, a legistentelenebb tanokat prédikálták, Jézust Isten fiának nevezték, elutasítván, hogy a körülmetélést Isten rendelte el, és megengedvén mindenféle tisztátalan húst…” 2. old.
Itt is igazolódik, hogy Barnabás (és Pál) a körülmetélést isteni elrendelésnek (szövetségnek) tartja, és főleg az derül ki, hogy ezt ő(k) hirdetik is! Barnabás állítja, hogy a körülmetélés tagadása istentelen dolog. Jézus tagadta a körülmetélést!
19-20.old B. ev.
„Bizony mondom nektek, egy kutya is jobb a körülmetéletleneknél.”
„És miben hasonlatosak hozzájuk a körülmetéltek? Ezért megy a te szolgád Izrael Istenének nevében, és megöli a tisztátalanokat, akik káromolják az isten szent embereit.”
"Pál is írt a Jeruzsálemi közösségről, ahova nem is egyszer elutazik."
Persze, mert az ő "alkalmazottjuk" volt, s időnként be kellett számolni a munkájáról a közösség és a Vének (Szanhedrin) előtt.
Ennek a jeruzsálemi közösségnek semmi köze sem Jézus apostolaihoz, sem Jézushoz!
"Nem hinném, hogy ez az írás Jakabtól származik."
Teljesen mindegy, az biztos, valaki leírta...
"De Jézus hirdetése volt a dolguk,"
Jézust csak 'mézesmadzagnak' használták, és semmi másra nem tartották érdemesnek, mint a zsidók bűneit elvivő áldozati bárány szerepének, vagy a földtulajdon megszerzését célzó soha létre nem jött Új szövetség zálogának betöltésére.
"Az evangéliumok szerintem jól jelzi a hitüket, Jézusban látták a Messiást,"
Ők egy teljesen másmilyen Messiást láttattak benne, azt a Messiást, aki megváltja bűneiket.Ilyenformán tettüket még számon sem lehet kérni, mint gyilkosságot, hiszen Istennek mutattak be áldozatot... Csak az a baj, hogy Jézust nem a törvényben leírtak szerint áldozták föl! Hanem nemes egyszerűséggel kivégezték. Így az ő áldozatisága, a páli megváltás-tan a gyilkosság elkendőzését szolgálta.
"Pál se Jézust, se a Mózest nem hirdette, Pál a Krisztust hirdette a Megváltót."
Pál Jézusban egy áldozati bárányt hirdetett, ami tökéletesen megfelelt a mózesi gondolkodásnak, elveknek.
Ja, és egyetlen módja volt, hogy a pogányok felé valamelyest elfogadhatóvá tegyék Jézus megölését. Ti. ha valóban létezett Jézus, és valóban fölkenték királlyá, akkor itt egy királygyilkosságról van szó, amit valahogy el kellett tussolni. A zsidóknak nem hiányzott egy Makkabeusok idejét idéző lázadás...
"Ezt ugyebár nem állíthatod, és nem is erről volt szó. Amiről szó van ott, hogy " a tanítványok nyakába oly igát tegyetek, melyet sem a mi atyáink, sem mi el nem hordozhattunk?" ott nem a körülmetélésről, hanem a törvényről van szó,"
A körülmetélésen volt a hangsúly, (a sorrend is erre utal) mely magával hozza a törvény betartását is.
5. "Előállának azonban némely hivők a farizeusok szerzetéből valók közül, mondván, hogy körül kell metélni őket, és megparancsolni, hogy a Mózes törvényét megtartsák"
Erre válaszolt Péter melyben kifejtette, sem az apostolok, sem atyáik (őseik) éppen ezt az igát - a körülmetélést - nem hordozták.
"Nos a törvény betartásával már lehetnek nehézségei a zsidónak, ezért mondhatta Péter, hogy már az atyáik se voltak képesek igazán elhordozni."
Az egy dolog, hogy a zsidók sem tartották be, de itt Péter a saját, nem zsidó atyáira gondolt, akik egyáltalán nem voltak elkötelezettek a törvény felé, ahogyan Jézus sem, meg a tanítványai sem.
Tartsd szem előtt, hogy Jézus és tanítványai (apostolai) annak a Galileának szülöttei, ahol 150 évvel korábban kiirtották a zsidókat...