WooDoo Creative Commons License 2022.01.19 0 0 49391

31e km-nél előjött az első műszaki hibája az elektromos Ligiernek. Amikor indultam a lámpánál, hallottam egy kattanást, amikor pedig felengedtem a pedált, nem lassult a kocsi, hanem ment tovább. Szerencsére nem volt előttem senki, a fékpedál érintérére meg lekapcsol a motor, így végül is vezethető maradt a kocsi. Amikor felengedtem a féket, elindult, és felgyorsult kb. 40 km/h-ig, ha meg ráléptem a fékre, elkezdett lassulni. Gond nélkül eljutottam a telephelyünkig, ahol meg tudtam nézni mi a probléma. Ahogy sejtettem, eltört a pedál alatti nyomórugó, és a rugó darabjai beszorultak a pedál és a ház közé.

Szerencsére sikerült kipiszkálni a rugó darabjait, így már újra mozgott a pedál, csak nem volt ami visszahúzza, ezért rákötötöttem egy madzagot, és kézzel húztam vissza. Így mentem hazáig, ahol jobban alá tudtam nézni, mert a legjobb kabátomban nem akartam a műszerfal alatt fetrengeni.

A pedál tengely egy 8-as csavar, de kivenni nem lehet, mert egy szegecsanya rögzíti, ami természetesen megfordult a műanyag öntvényben. A fék és gázpedált tartó fröccsöntött műanyag alkatrész hozzá van szegecselve a tűzfalhoz, roncsolás nélkül nem lehet kiszedni. Tipikusan franciás, javíthatatlan konstrukció az egész pedálrendszer. Szerencsére találtam a műszerfal alatt egy húzórugót, aminek semmilyen funkciója nem volt, de be tudtam akasztani a gázpedálba, így újra normálisan működik. Kicsit könnyebben mozog most a pedál, mint korábban, de nincs sok jelentősége, emiatt nem fogok egy erősebb rugót beépíteni.