Nem állítottam, hogy Pál ismerte Jézus tanításait, maga is bevallja, hogy neki a "tekintélyesek" semmit nem közöltek. Ettől még ismerte őket, találkozott velük, de nem vette át a tanításaikat (Galata 2,6-7).
Az hogy Pál nem ismerte Jézus beszédeit, az nem jelenti azt, hogy azok nem terjedtek a Jézus tanítványai által, akik Jeruzsálemben tanítottak, és zsidóknak. Ez volt az a Jakab féle gyülekezet, akik elhajlottak Jézus útmutatásaitól és a mózesi törvény irányában engedményeket tettek. Ezért látható az evangéliumokban olyan ellentmondásos részek, hogy valahol elvetődik a törvény valahol pedig megőrizni igyekeznek.
Ezért alakult ki a Péter és Pál közötti ellentét is, amiért Péterék a körülmetélés evangéliumát hirdette, Pál pedig a körülmetéletlenségét (Galata 2,7). Lényeges tehát, hogy az evangéliumok NEM Pál munkássága UTÁN keletkeznek, hanem már Pállal párhuzamosan terjednek, Pállal konfliktusos teológiával, és Jézus beszédeitől Mózes irányában elhajolva. Az evenagéliumokból azért is meríthetőek Pál teológiájára nézve cáfolatok, mivel azok Páltól függetlenül keletkeztek és terjedtek.
Ezért van körülmetélés evangéliuma és körülmetéletlenség evangéluma, mert a körülmetélés evangéliuma gyakorlatilag az ismert evangéliumok amelyben javarészt megjövendölt Messiásnak igyekeznek beállítani az írói, és körülmetéletlenség evangéliuma, a Pál levelei, ahol már nem fontos a törvény, ahol már a hit az üdvözítő elem, ahol már Megváltó véresáldozata engesztelés a világ bűneiért.
Ezt igyekszik bírálni a Jakab levele is, amiben Jakab konkrétan a törvény mellett kardozik Pál hitből való megigazulásával szemben.
Márk egyáltalán nem Pál teológiájából merít, hiszen Pál teológiájának cáfolatai is kivehetőek az írásából.
Az pedig hogy a II. századból maradtak fenn írások, korántsem azt jelenti, hogy azok akkor is keletkeztek.