nyman Creative Commons License 2022.01.16 -1 2 1419

Köszi, ezt a vakságommal nem láttam.

 

Számlák közötti átvezetés, mint opciót ebben sem látok.

 

Közben írtam egy féloldalas "vezetői összefoglalást" is a panaszomhoz. 60 000 karakter magasságában járok :)

 

Lassan már egy szakdolgozati szint. 32 teljesen különböző témát szedtem össze. Ezek között van több olyan is, ami tovább is bontható lenne, de mivel 2-3 részlet szorosan összekapcsolódik, vagy egymásra épül, így nem nagyon húztam.

 

Súlyosságra, a diszlexia és a diszgráfia tünetegyüttes leírásakor olyan látszólag jelentéktelen részeket is kiemeltem, hogy a nevemet nem tudta előszőr az ügyintéző helyesen lemásolni. Ami mellett túllendűl az ember, de hogy sorozatban össze-vissza írta a dátumokat után nem jutunk el odáig, hogy a szerződésben a számlaszámot sem tudta leírni, így ez olyan kritikus csúszáshoz vezetett, ami miatt már 2022-es lett a kiutalás.

 

Minden pont megkapta a panaszkategóriát és egytől ötig terjedő skálán egy súlyosságot.

 

A nyári bírságnak az egyik indoklása az alábbi "továbbá a bank a hiteldöntések esetében nem dokumentált minden, az ügyfélcsoportok kialakítása szempontjából releváns információt."

 

58 millió forintos bírságot kapott a Gránit Bank | Forbes.hu

 

Én a dokumentálási hiányosságok mellett a folyamatszervezési hiányosságokra is kihegyeztem a panaszom. Az a rendszer, hogy belső minőségellenőrzés nélkül mennek és csak a termék elkészültekor kerül sor erre, azt az ipari folyamatokban már az 50-es, 60-as években felváltotta a közbenső ellenőrzés. Ennek talán vannak is jelei a Gránitbanknál. Ugyanakkor a 90-es évektől pedig már ennél összetettebb ellenőrzési folyamatok léptek életbe, részben köszönhető az informatikai fejlődésnek.

 

Szóval a digitális bankunk több esetben még a 90-es években jár. Azt is sérelmezem, hogy a nyomtatványok kitöltése is teljesen manuális, a sok ismétlődő adat ellenére. Az, hogy a "digitális" ügy kimerül az e-mailekben, az is gáz szerintem.

 

OFF

Leírtam az egy héttel ezelőtti diákhitel igénylésem menetét is, a CIB-es mellett. Kétségtelen, hogy ez egy sokkal kevesebb lépésből és ellenőrzésből álló folyamat, ugyanakor a jó folyamatszervezésre egy jó példa, hátha tanulnak belőle.

 

Az így ment:

 

"A szükséges adatokat egyszer (!!!) online űrlapba kellet beírni és egyes pontokban a legördülő menükből a megfelelő opciókat ki lehetett választani. Ezután legenerált a rendszer egy darab PDF--et, ami tartalmazta az igénylési adatlapot, a kölcsönszerződést, a nyilatkozatot. Ezt a kitöltéskor megadott e-mail címre elküldte. Még arra is gondoltak, ha valaki kétoldalasan nyomtatja, akkor a páratlan oldalú dokumentumoknál se kerüljön a következő űrlap annak a hátuljára, így üres oldalakat illesztettek be a PDF-be. Programozás oldalról ez ugyan néhány sor, de folyamatszervezés szempontból kell hozzá megfelelő rendszerszemlélet.

 

Az ismétlődő adatok átvétele és egy sablonba illesztése 1-2 évtizeddel ezelőtt sem jelentett már nehézséget.  A szerződésszám megjelent, gondolom a gyorsabb feldolgozáshoz, de pl. vonalkódok is kerültek a dokumentumokra. A dokumentum szerkesztése az Önök űrlapjaitól ellentétben, teljesen világos és áttekinthető volt

.

Ezután személyesen kellett befáradni, az ügyintéző előtt aláírni.  Az oldalról letölthetőek voltak a megfelelő, az ügylet típushoz kapcsolódó részletes, világos és egyértelmű tájékoztatók.

 

A szerződés e-mailben jött, nekem kellett kinyomtatni. Egy rövid, lényegre törő részt beidéznék.

 

„Az igénylés leadásakor kérjük, szíveskedjen magával vinni személyes okmányait, lakcímkártyáját és adókártyáját is!

Ne felejtse el, hogy a Hiteligénylési adatlap, és a kölcsönszerződés mindkét példányát az átvevőhely ügyintézője előtt kell aláírnia!”

 

A kérelem leadása gyors volt. 2021. január 11-én délután vittem be személyesen. A GPS szerint 400 méterre találtam csak parkolót a II kerületi Kacsa utcai ügyfélszolgálatról. Elsőre nem volt egyértelmű a bejárat, így ezzel is időztem. Befele menet a recepción megállítottak. Az ügyfélszolgálaton lévő biztonsági őr, még kézfertőtlenítésre is kért. Sorszám, majd néhány másodperces (!) várakozás következett. Ezután az ügyintéző az okmányokról ellenőrizte a személyes adatokat, majd előtte aláírtam a nyomtatványokat.

 

Néhány hátráltató tényező ellenére a telefonról indított parkolási bizonylaton 15 perc szerepel, ebben benne volt 8-900 méternyi séta is. Három percig nem tartott a kitöltött kérelem ellenőrzése és emellett még néhány folyósítással kapcsolatos világos válaszokat is kaptam a feltett kérdéseimre. Az ügyintézővel a beszélgetést rögzítették, az vitás esetben visszakereshető.

 

2021 január 12-én kaptam egy írásos visszaigazolást a kérelem érkeztetéséről e-mailben. Jelenleg a hallgatói jogviszony ellenőrzése folyik. Arról tájékoztattak, hogy ennek függvényében 1-2 hét a kiutalási folyamat. Jelenleg még erre várok, de nem lepődnék meg, ha ezt tartanák is."

Előzmény: JeeEm (1418)