gyere a papához Creative Commons License 2022.01.11 0 0 1738

Hát igen... Nekem még nem állt össze fejben sem a terv, pontosabban, csak kis részben állt össze. Ez olyan, hogy vannak részletek amelyek már derengenek (tudom, hogy kb. milyen legyen, és hogyan kellene megcsinálni), és vannak, amelyek még homályosak. Ráadásul az nagymértékben alakítani fogj a tervet, hogy milyen anyagokat tudok majd szerezni a vázhoz (a hidraulikus alkatrészeket sajnos én nem tudom megcsinálni, azokat meg kell venni). Van egy olyan "mániám" is, hogy lehetőleg minél több dolgot magam csináljak, - ennek az oka részben a pénztelenség, és részben persze a "jó érzés".

Persze nem kell nekem profi szerkentyű, csak egy olyan, ami azért használható kisebb dolgokra, vagyis lehet vele kovácshegeszteni max egy fejszét, és damaszkolni késpengét. De bonyolítja a dolgot, hogy olyat szeretnék, amelynél a munkahenger nem felül (mint ahogyan az szokásos), hanem alul van, de nem felfelé nyom, hanem lefelé, de az üllő mégis alul van (a henger fölött) a medve lefelé mozog. Azért kell ilyen, mert ez a szerkezet sokkal alacsonyabb, mint a hagyományos - meg lehet oldani akár 150 cm-es magassággal is. 

 

Volna két kérdésem: ha nem indiszkrét, kb. mennyiért vetted azt a gyári prést, mi volt az a jó ár -csak hogy kicsit képben legyen az árak felől.

És a másik: hidraulikában nem vagyok járatos, most tájékozódom. Úgy tűnik, mintha az itt szóba jöhető irányváltó szelepeknek (vezérlőszelep) két típusa lenne (ebből a szempontból, mert amúgy több): az egyik három állapotú, a másik pedig négy. A háromnál van egy állás, és a kettő különböző irányú nyomás. Viszont a négyállapotúnál (amit talán "úszó szekció"s-nak hívnak) ehhez hozzájön egy olyan szabad helyzet, amikor a dugattyú az éppen kapott hatásnak megfelelően magától mozog el. Nem tudom, hogy jól értem-e ezt.

Ugyanis arról van szó, hogy ha már hidraulikus izé, akkor olyan lenne jó, amelynél nem nekem kell a kart, és azzal a dugattyút le föl mozgatnom, hanem az magától járna le föl. Nem tudom, érthető-e ez így. Nyilvánvaló, hogy ez sokkal kényelmesebb lenne, még akkor is, ha a kézikar mozgatását áttételezném a lábra. Csak még nem teljesen tiszta nekem ezeknek a hidraulikus rendszereknek, nem is a működése, azt ugye teljes részletességgel nem is kell ismerni itt, hanem egyáltalán az, hogy a három fő hidraulikus alkatrész, a dugattyú, az irányváltó, és a szivattyú (no meg a motor, az a negyedik), hogyan passzintható össze, tehát mire kell figyelni, mik azok a műszaki paraméterek, amelyekkel összerakhatóak, és mik azok, amelyekkel meg nem. Ez nem triviális kérdés, és nem is lényegtelen, hiszen ezek legalább 20-30 ezer forintos alkatrészek, nem lenne jó feleslegesen venni valami oda nem illőt.

 

Előzmény: jamesz64 (1737)