piszkosfreddie Creative Commons License 2022.01.10 -1 0 104104

Sziasztok!

 

Láttam egy érdekes videót síntisztítás témakörben: https://www.youtube.com/watch?v=lBYxjcTWCB0

 

Megpróbálom röviden összefoglalni (ha jól értettem):

 

1. A fekete kosz, ami rendszeres tisztítás mellett is időről-időre megjelenik a síneken, nem feltétlen por és olaj meg zsír keveréke, hanem inkább a sínszál oxidációja.

2. Miért oxidálódik? Mert a kerék és a sín közt mikroszikrák keletkeznek az áram áthaladásakor, amelyek mikrokarcokat hagynak a fém szerkezetében.

3. A megoldás: egyszer alapos tisztítás vmilyen apoláris oldószerrel a sínen és a kerekeken. Aztán egy kence vékony felvitele, ami eltömi ezeket  a mikrorepedéseket, és így gátolja a további oxidációt, de közben javítja az áramfelvételt. Az így bekent síneken megjáratni az összes mozdonyt. A végén egy ronggyal szárazra törölni a síneket. Az eredmény elvileg az, hogy sokkal ritkábban kell tisztítani a síneket és a kerekeket, akár éveken át nem!

 

Elég utánajárt dolognak hangzik, szeretném kipróbálni. A videóban a szaktárs egy NO OX ID A SPECIAL cuccot ajánl, de ez amcsiban gyártott cucc, itt elég nehézkes lenne beszerezni: https://www.sanchem.com/electrical-contact-lubricant.html

 

Az a kérdésem, hogy vki próbált-e hasonló módszert. Illetve van-e tippetek, hogy mi lehet ennek a kencének egy nálunk elérhető alternatívája? Úgy értem, a lényeg a korrózióvédelem és a jó áramvezető képesség. Ez alapján pl. szóba jön a rézpaszta, de nem igazán ismerem ezt az anyagot.