Hogy tovább növeljem az olajválasztás körül kialakult káoszt idézem a Lombardini által kiadott szervizkönyv adatait -- ez lényegében a környezeti hőfok és az alkalmazás jellegétől teszi függővé .
Gépi fordításban közlöm a kép melletti szöveget is :
A SAE besorolásban az olajok alapon különböznek viszkozitásuk, és nincs más minőségi jellemzőt veszik figyelembe. Az első szám a viszkozitásra utal, amikor a motor hideg (W szimbólum = tél), míg a második a motor viszkozitását veszi figyelembe a rendszerben.
A választás kritériumait figyelembe kell venni, közben télen, amelyhez a legalacsonyabb külső hőmérséklet a motor tárgya lesz és a legmagasabb üzemi hőmérséklet nyáron.
Az egyfokozatú olajokat általában akkor használják, ha a az üzemi hőmérséklet alig változik.
A többfokozatú olaj kevésbé érzékeny a hőmérsékletre változtatások.