az olajbeöntő az a narancssárga gumírozott háromszög alakú minta alatt leledzik a blokk bal sarkán?
Igen
A leeresztő meg valahol szokásosan alul, vagy oldalt.
Igen , és kettő van belőle , elől is , hátul is van . Bár én nem szoktam használni , mert a Ligiereken ráfolyik az olaj a ( igen , tintafekete olaj ) a váltóra . Ezért a Lombardini motornál ki szoktam szedni az olajnívó pálca hüvelyét ( egy csavar fogja fenn a termosztátnál , alul pedig szimpla "O" gyűrűs tömítése van ) és kiszivattyúzom az olajat .
A szűrőre rálátok, közvetlenül az orr résznél van emlékeim szerint, elnézést most nem otthon vagyok, úgyhogy tényleg emlékezetből "dolgozom".
A szűrő valóban elől van , kipufogócsonk alatt .
:D Akkor ha jól látom 15W50 olaj való bele, 1,4liter és.. nem tudok németül , de gondolom 3000km az csereperiódus.
Igen
A 15.000km pedig a szíj?
Igen , bár én a szíjakat addig használom amíg NAGYON viseltes nem lesz , vagy el nem szakad .
Én most 68.200km.-nél járok, nem lehet megmondani hogy mikor volt csere, de olaj az kell bele az tuti, azt jelezte nekem a hideg motornál ki kivillanó kanna. Arra már rátöltenék holnap ha hazamegyek, mert nem kéne szétcsesztetni a motort.
Valóban célszerű az esetek többségében lecserélni az olajat mielőbb , de azt túlzásnak tartom , hogy egy centit se lehessen menni a régi olajjal , pár nap , néhány km nem oszt , nem szoroz . Ha cserélték az olajat akkor kár kapkodni , ha pedig nem akkor olyan mindegy , hogy a 3000 km helyett 7328 vagy 7465 km lesz benne ...
Viszont a villogó olajnyomás némileg aggasztó , szerintem nem az alacsony olajszintre utal . A jó öreg Renault R-4-esem ( ragadványnevén : Bakancs) alacsony motorolajszintnél az éles (asszem) jobbos kanyarokban szokott felvillanni , amikor az olaj átlendült a teknő másik oldalára és szivattyú egy pillanatra a levegőbe markolt .