A 460-nál mechanikusan, a 850-nél chiptuninggal.
A 460-ban a torpedólemezre van felcsavarozva egy szelep (wastegate), ami egy kis csavarral állítható a turbonyomás. Két szerelô beül a kocsiba, a motortérbôl bevezetnek egy gumicsövet, aminek a végén kalibrált nyomásmérô van, ezt figyeli az egyik, a másik meg vezet. Állítanak a turbonyomáson, aztán kimennek tesztelni. Megint állítanak, megint tesztelnek, stb., amíg el nem érik a kívánt értéket. Van még egy állítási lehetôség, a motor mögött van egy membrán, amit a motor szívása mozgat, ennek a közepébôl kiáll egy rúd, ami a turbonál egy pillangószelepet nyit-zár. A rúd hosszúságának állításával lehet meghatározni, hogy milyen fordulatszámnál (=kb szívás erôssége) lépjen be a turbo. Ezt a pillangószelepet és a wastegate szelepet szokták együtt állítani.
Én úgy vettem a 460-ast, hogy a wastegate szelep el volt szállva benne, úgyhogy gyakorlatilag nem szabályozott le. (Azért adta el az elôzô tulaj, mert azt hitte, a motornak annyi.) Van a motorra kötve egy 'ping-sensor', kopogásérzékelô, vagy detonáció érzékelô, vagy mi, ami visszavesz, amikor épp szét akarna esni az egész, sajna sokszor késôn. Nekem az volt a szerencsém, hogy tök koszos volt a légszűrô, és a turbo akkorát szívott rajta, hogy összehorpasztotta, így a motor nem kapott levegôt és le akart fulladni. Olyan érzés volt így vele menni, hogy amikor nyomtál egy kövéret, elkezdett hangosan fütyülni a turbo, elpörgött a kerék (még harmadikban is), elkezdett szitálni az eleje, majd úgy meglódult a kocsi, mintha parittyából lôtték volna ki, majd pár másodperc múlva, amikor felépült a kritikus turbonyomás, úgy megtorpant, mintha falnak ment volna. Félelmetes volt. Elôször majd' szívbajt kaptam, vittem szervízbe, de hamar kiderült, hogy nincs komoly baj. Azt azért mondták, hogy ha nem tök koszos a légszűrô, esetleg sportlégszűrô van benne, akkor úgy ledobja a nagy nyomás a hengerfejet, hogy ihaj! "Szerencsére" kissé elhanyagolta az elôzô tulaj a gépet, (pengével kellett levakarni a taknyot a belsô tükörrôl!), viszont öregurasan vezette, úgyhogy különösebb erôfeszítés nélkül formába lehetett hozni.
A 850-nél a motorelektronika szabályozza a turbonyomást, tavasszal majd nekiesünk, akkor tudok bôvebbet mondani...