hirisov Creative Commons License 1999.12.28 0 0 topiknyitó
Üdv!

Talán ismeritek a Deer Hunter nevű "vadásszimulátor" programot, ahol szarvasokra kell vadászni egy szal puskával, meglehetősen puritán grafikai, zenei megvalósításban. Itthon a legtöbb szaklap (már amelyik foglalkozott vele) nagyon lehúzta, szerintem sem volt vmi nagy durranás (kb. negyed óráig volt fent a gépemen a demója). Valahol régebben olvastam, hogy az USA-ban az év eggyik legnagyobb példányszámban eladott játéka lett, de nem nagyon figyeltem a dologra. Ma a kezembe akadt egy amerikai újság, a Forbes Global legfrissebb száma. Ez olyasmi, mint nálunk a HVG. Van benne egy kétoldalas cikk "Rules of the game" címen, ami a fent esettel is foglalkozik. A cikk tartalma röviden: A korábbi hardcore játékok mellett megjelentek ún. "casual" játékok, általában alacsony kölcségvetéssel készített, nagyon egyszerű, könnyen tanulható/emészthető mondhatnók primitív játékok (vadásszimulátorok, , egyszerű motoros játékok, kifestők, és hasonlók...:), és hihetetlen eladási példányszámot produkáltak (pl. a Quake 2 az eladási listán a 20. volt, a Cabela's Big Game Hunter című remekmű pedig a 4...). Nagyon sok ilyen játék van, és a nagy kiadók egyre több ilyet adnak ki/el. A cikkre egyébként jellemző, hogy a Quake-t mint "complicated" játékot jellemzi, a Doom-ot "shoot'em up like"-nak titulálja, valamint a "hagyományos" (nem casual) játékokról ezt írja "Games that require 60-80 hours of play and a degree in astrophysics to figure out...". Újdonság volt még nekem, hogy a Nagy Testvérnél a játékok felét(!) nők veszik. A cikkből világosan látszik, hogy ezek a casual gamek nagyon jövedelmezők, hiszen olcsón, gyorsan elő lehet állítani (kb. 400 E dollárból a "normális játékok 5 M dollárjával szemben), igaz hogy fele annyiért adják őket, de nagyon gyorsan behozzák az elkészítés árát (27.000 darab a 156.000-hz képest...).

Persze nehéz ezt nekünk megérteni, mert egy itthoni játékos (még??) körberöhögne egy ilyen játékot, nem hogy fizetne érte....

A következő lenne a kérdésem Hozzátok: hová fog ez vezetni szerintetek? Esetleg a "hardcore" játékok rovására mehet a dolog egy idő után? Hiszen minek kifejleszteni egy jó játékot, ha ezekből sokkal gyorsabban meg lehet gazdagodni, stb. Vagy ez csak egy hiánypotló kategória, ami jól megfér a mostani játékokkal? Ezek a "newbee"-k előbb-utóbb igényes játékosokká válnak?

Nos?

bye, hirisov

ui.: csak izelítőűl néhány cím...:"Seventeen Style Studio", "Extreme Paint Brawl", "Michelle Kwan Figure Skating", "Harley-Davidson Race Accross America", stb....;)