(egy:) a Ballard-regény kitűnő, magyarul még nem jelent meg, de már nem kell sokat várni, esküszöm az élő istenre, hogy 2000 a Karambol éve lesz nálunk,
ami megjelent az a Vízbefúlt világ és a Nap birodalma, meg néhány novella a Galaktikában, a Filmvilágban nemrég és az Ötvenedik sci-fi antológiában,
állítólag jelen pillanatban három Ballard-filmet is forgatnak, köztük a Running Wild-ot, ami iszonyatosan jó, de szerintem kábé megfilmesíthetetlen...
(kettő:) lenne egy szavam erre a rendszeresen felbukkanó Útvesztőben-párhuzamra:
de inkább nem írom ide, szóval van egy óriási különbség az Útvesztőben és a Karambol között, mégpedig az, hogy Cronenberg teljesen világos, egyszerű eszközökkel, hülyék számára is érthető nyelven beszél nehezen emészthető gondolatokról - ezzel szemben Lynch teljesen kaotikus és szándékosan követhetetlen módon mesél el egy egyébként unalomig ismerős, közhelyekkel teli történetet, merő formalizmus az egész film, nem éri meg dekódolni,
a Trainspottingot meg én sem értem, de nem baj, nagyon vizuális, ahogy TCrown ír, nem is vártam mást egy Magritte-rajongótól, öröm volt olvasni és cornell-lal együtt alapvetően mindent elmondtak a Crash érdemeiről,
(három:) úgyhogy én csak szárazan és érthetően egy kérdéssel indokolnám, miért a Karambol az évtized legjobb filmje számomra:
emberek, hát nem tök mindegy, milyen szimbólumot használ valaki, ha egyszer ilyen átérezhetően beszél a szexuális vágyakozás alaptermészetéről?