Egy szokásos fékezési időn belül a dekóder nem tudja lejátszani, a motor még vígan fordulatszámon pörög, miközben a modell már áll, és a fékcsikorgás is megszűnt, de hosszú másodpercek telnek el, mire a motorhang újra alapjáratra esik vissza. Persze a dekóder ilyenkor meg "nem látja" a modell motorjának a fordulatát, mert a dekóder a motorra már nem ad áramot, így, ha ilyenkor kikapcsoljuk az F1-gyel a hangot, akkor nem a motor leállítási szakaszt futtatja le, hanem simán megszakítja a hangot.
Ez nem túl logikus. Mi a "túl hosszú"? Mennyivel nyúlhatna túl a lefutás-hang a motor tényleges megállásán? Mert valamennyit nyilván túlnyúlhat...
Szóval szerintem szimplán programozás kérdése. A motorhang egy csatornán szól, mert a különféle elemei egyszerre nem szólhatnak. Azon az egy csatornán kell szólnia a beröffentéstnek, az alapjáratnak, felfutásnak, lefutásnak, leállásnak. A felfutást akkor játszhatja le, ha a beindítás lement, a leállást akkor, ha a lefutás lement, satöbbi. Sőt, egy leállásnak akár más feltételei is lehetnek (pl. villanygépnél a szellőzés leállása). Mindegy, hogy melyik hang milyen hosszú. Ha nem így van, akkor ott valami félre van programozva.