Ez a 2 viszonylat a lehető legrosszabb útvonalon lett kitalálva.
Nincs rajta hasznos utasforgalom, elkerüli azokat a területeket, melyeket tehermentesíteni kellene és utasokat is hozna, valamint városnéző járatként a végpontok felől nem lesz megfelelő kínálat.
Tócóskerti:
A Hatvan-Tisza István utcákon kéne a Széchenyi utcát elérnie, még nem is a Nyugati utcán. Így a Belvárost nem tárja fel és jelentős időveszteséggel éri el a belvárosi területet is, tehát a Tócóskert felől nem alternatíva. A helyközi buszállomást nem kell megcélozni, hiszen elköltözik onnan reménység szerint és azért a villamost 50 évre tervezzük.
A Dobozi lktp-i tekergés a lakókat fogja zavarni illetve a Falóger P+R felől érkezőknek hosszas időveszteség.
Déli viszonylat:
A semmi közepén elvezetni pénzkidobás. A tengely a Mikepércsi út (erre lehet később tram traint is felfűzni). A reptér elérése nem indokolt Debrecenben, mint ahogy a járat sem éri el.
Cserébe tekereg a Nagyállomás felé haladva jelentős időveszteséggel.
Egyik sem megtérülő járat, utasforgalmat sem generál. Cserébe lassú.