WooDoo Creative Commons License 2021.11.10 -1 1 49144

A frekiváltós Aixamet jó régen csináltam, jó kis járgány volt, de legalizálni nem lehetett. Egy darabig német moped rendszámmal használtam, de amikor a külföldi rendszámos kocsikra rászálltak a rendőrök, az első figyelmeztetés után letettem. Utána építettem a kínai bldc motoros Stellát, azon volt rendszám, a motor csere néhány szabály betartásával nem engedélyköteles a segédmotoroknál, azt azóta is használjuk. A Ligier BeSun full gyári, AC motoros ez is, a vezérlője hasonló elven működik mint a frekiváltó, de ezt kifejezetten jármű hajtásra tervezték. Tavaly szeptemberben fogtuk be szaladgálni, azóta belement 18e km. Nem tűnik szervizigényesnek, a fékeket kellett rendberakni, de más szerelnivaló nem nagyon volt. 

Sajnos az elektromos kocsik elég drágák, talán egy Rewa lehetne még elérhető áron, döglött ólom akkuval 1M alatt meg lehet venni. 700e Ft egy új ólom akku, de annyiért én tennék bele Tesla modulokat, megspórolnék vagy 200 kg tömeget, a hatótáv meg a duplája lenne. A Rewa L7e kategóriás, 80 km/h körül van a végsebessége, azzal már talán nem tartanánk fel a többi autóst. 

Bár szerintem nem a sebesség a döntő, az én Aixamom óra szerint 120-at ment, ami GPS szerint lehetett kb 100 km/h. De azt is mindig le akarták tolni, a Ligierem még nem megy csak 45-öt, de nem tapasztaltam azt az agresszivitást, mint régebben. Én sem értem miért lehetnek ilyen elnézőek vele, talán a magassága, vagy a fura formája lehet az oka. A gyerekeknek nagyon tetszik, ez a gnóm törpe nyerges vontató, de sok felnőtt is odajön hozzám kíváncsiskodni.

Előzmény: oregsas (49137)