polibogyo Creative Commons License 2021.11.09 0 0 1890

Szeretném a kopogó futóműként jelzett problémám folytatását megosztani veletek. Meglehetősen kritikus leszek, de sztem van miért. Pont érdeklődött korábban valaki, hogy mi a gyengéje az autónak, ezért most van ideje kiemelnem, hogy saját tapasztalatom alapján a kormánymű és a márkaszerviz.

Miután a márkaszerviz írásban javasolta elsőként a kitámasztó lengőkarok és a gömbfejek cseréjét, elvittem az autót egy jó hírű székesfehérvári BMW szak(osodott) szervizbe, ahol egyértelműen megállapították, hogy a futóműnek semmi baja, viszont az autó kormányműhibás.

Javasolták a márkaszerviz ismételt felkeresését, a valódi hiba megállapítását, ami után lehetőség adódna kérni a kormánymű cseréjét (bocsánat) egy méltányos hozzájárulást a 4 és fél éves, 75.000 km-t futott kormánymű kicseréléséhez. Mivel az autó mindent szervizt a márkaszervben kapott, még a gariidő lejártát követően is becsületesen ott cseréltettem olajat és fékeket (tudom a banán mindig, de akkor is 3x áron :) ), pont azért ha egy fődarab eldobja magát számíthassak a nagytestvér segítségére. 

Szóval a márkaszerviz a rávezetést követően megállapította, hogy a kormánymű zörög, ki kell cserélni. Az autó méltányossági javításának a feltételei fennállnak, a kérelmet el is küldték az márka importőrnek. Mindenki meg volt győződve, hogy minden sínen van, csak a támogatás mértékén izgulhattam.

Mint kiderült kár rajta izgulni, mert a válasz egy indokolás nélkül megtagadás volt és egy 1.6 milliós árajánlat. Jelenleg levelezem az importőrrel és azért a BMW AG München-t is megkerestem, nem nagyon tudom elfogadni, hogy a kormánymű is egy kopóalkatrész lett.

A témához tartozik, hogy egyébként a közben megkeresett kormánymű javításra/beszerzésre szakosodott cégek egyáltalán nem lepődtek meg a 75.000 futott kilométeren, sőt kiemelték, hogy 35.000 km-től már benne van a pakliban a kormányműhiba, mely azzal együtt, hogy nem csak a szakszerviz, de márkaszervizes szakemberek is beszámoltak a G30-as széria (nagyon) idő előtt jelentkező kormányműhibájáról, arra enged következtetni, hogy ez a széria is örökölhette néhány elődje legendás megbízhatatlanságát.

Ami pedig a márkaszerviz kritikáját illeti - ha jól emlékszem, már más is írt róla -, miután a fenti kalamajka előtt kicserélték a hirtelen elkopott (értsd: az autó hibaüzenete, és a 3000km-rel korábbi márkaszerviz előrejelzése nélkül) első fékbetétet és féktárcsát (a hátsót érdekes módon már több ezer km-rel korábban jelezte az autó, és a korábbi márkaszerviz is!), az első fék nyikorgott mint a villamos. Miután visszavittem az autót, az pont a kormánymű elbírálás miatt ott állt vagy 2 hetet, aminek a végén az elutasítással egy levélüzenetben kaptam meg az egy soros választ arra is, hogy a "fék probléma időközben megoldódott". Nyilvánvaló azonban, hogy nem egy nyelvet beszélek a szervizzel, mert miután hazaértem, a fék megint elkezdett nyikorogni. Ja, munkalapot vagy semmi mást nem kaptam.

Végjáték következik: Pénteken felhívtam a márkaszervizt, már szűköltem kínomban (vidéki vagyok, nagyon örülök minden budapesti kirándulásnak, szabadidő szervezésnek), az adott munkafelvevő kolléga tologatott egy másikhoz és hétfői visszahívást ígért a fékprobléma 3. felvonásos megszüntetésére, csak azt felejtette el megmondani, hogy melyik hétfőre gondolt, mert nyilván nem arra, ami lassan 2 napja elmúlt...

Nagy baj nem is lenne, ha fék szervizéért gombokkal fizettem volna, nem pedig több mint fél millió forinttal, amiért elvárásaim lennének.

Remélem nem bánjátok, hogy ezt ide kitettem, mindettől függetlenül nagyon jó autónak tartom az 530D xd-met, de már szinte biztos, hogy azt nem viszem többet márkaszervízbe, nem tartom meg addig ameddig a korábbi autóimat, és nem lesz a családban több BMW. A fejleményekről azért még beszámolok :)