Kedves Kamilió,
olyan nincs, hogy nincs. Minden vállalkozásnak és minden kereskedésnek vannak elégedetlen vásárlói. Ezekkel a nyilvánosság nem találkozik, mert megoldódik (vagy nem oldódik meg) házon belül vagy -szintén nem a nyilvánosság előtt- a Fogyasztóvédelemnél. A Matracguru volt az első, amely vállalta magát fórum oldalakon, nyilvánosan; ezen táborba lépett be a Gigamatrac is. Nincs sunnyogás, nincs mellébeszélés, bárki mondhat/írhat tetszőlegesen bármit. Ilyen a net a maga előnyeivel-hátrányaival. Az érem két oldalára kerültünk. Nekünk kereskedőknek meg kell hallgatnunk Önt, segítenünk kell, meg kell oldanunk mindent. Bizonyos mértékig ez természetes is. A vásárlói oldalon persze soha senki nem hibás, lehet egyből hülyézni mindenkit, becsaptak, félrevezettek, rászedtek. Az internet már csak ilyen. Arc nélkül, névtelenül, nick nevek mögé bújva, cenzúra és bizonyított igazságtartalom nélkül. Na de ilyen az internet.
Természetesen nem állítom, hogy az Ön által vásárolt matrac Önnek megfelelő. Lehet, hogy nem. Azt is érdemes látni, hogy ha mindig mindenkit mindenre mindenütt rábeszélnénk -akkor is ha neki az nem előnyös-, akkor talán nem lennénk ma Magyarország egyik legnagyobb és a legnagyobb márkaválasztékkal bíró szaküzlet-csoportja.
Ez Önt természetesen most nem vigasztalja. Persze lehet mondani bármit, hogy becsapta az eladó, hogy rábeszélte -nem értem miért is tenné, amikor még 65 féle matracból hagyhatta volna Önt választani- Önt az egyik legkeményebb matracunkra. Miért csinálna ilyet bárki is? Mellette van ugyanaz a gyártó ugyanolyan vastagságú terméke, kedvezőbb árban és egy kicsit lágyabb is, mint a Wool Extra. Szóval nem értem.
Mielőtt valami értelmeset és előre mutatót is mondanék, engedjen meg nekem legyen kedves még egy gondolatot. Igenis van vásárlói felelősség, igenis van rossz választás, igenis előfordulhat, hogy minden blog cikk ellenére, minden fórumos tanáccsal szembe menve vannak akik hajlíthatatlanul keményebb matracra vágynak, mint ami ergonómiailag indokolt lenne. 10 éve írom ezeket a válaszokat, 10 éve nyomom a csengő a blog írásaimban, tíz éve kongatom a harangot a begyepesedett keménység-dogmák ellen.
Vannak esetek amikor fölöslegesen.
Na de. Mi lehet a megoldás? Ön a komfortérzete ellenére, a kényelmi elvárásaival szembe menve választott, megrendelt, megvásárolt egy matracot, ami feltételezhetően már akkor is kemény volt Önnek amikor kipróbálta. Rendben. Önnek most van egy használt (igénybe vett=használt) matraca. Nekünk pedig egy elégedetlen vásárónk. Nyilván ez nem jó senkinek. Sem az Ön pihenésének, sem pedig a vállalkozás jó hírének (ezt éppen most kevésbé féltem, kevésbé látom indokoltnak).
Nyilván adja magát a válasz: vegyük vissza, adjuk vissza a pénz és valahol vesz egy másikat. Ez eddig szép is lenne, de ugyan mit kezdeznénk az Ön matracával? Adjuk el valakinek, mint ha új lenne. Remélem ezt Ön sem gondolná komolyan. Adjuk el, mint használt matracot mondjuk féláron de utaljuk előtte vissza Önnek a teljes vételárat?
Egy fedőmatrac minden esetben egy kényszertermék. Valaki valamikor elhitette valakikkel, hogy egy szétpukkant ágyat újjá lehet vele varázsolni. Sajnálom, de ez nem így van. 4 vagy 6 cm vastag emlékezőhabos fedőmatracok feladata az, hogy egy meglévő, ÉP, de a vártnál kicsit keményebb matrac komfortján javítson. A 4cm az esetek 95%-ban megoldást szokott jelenteni egy ilyen vészeseti megoldásnál , az 50%-kal vastagabb 6cm-es termék meg már maga a komfort Mennyország )mármint az eredeti matrac komfortjáoz képest)
Akkor miért is kellene bármelyik kereskedésnek is -eltekintve persze azoktól, akiknek ez a fő profiljuk- 400 féle különböző fedőmatracot tartani készleten?
Szóval nem értem. Uram! Amennyiben Ön előáll egy valamennyire is előremutató megoldás-javaslattal - a rágalmazás, feltételezés, pocskondiázás helyett-, úgy ígérem, hogy mindent meg fogok tenni, hogy megoldódjon ez a szerencsétlen helyzet.
Természetesen az Ön igazát, jogait a Fogyasztóvédelem is védi. Egy esetleges vélt vagy valós érdeksérelem esetén érdemes az ingyenes Fogyasztóvédelemtől jogorvoslatot kérni. Gyors, professzionális, a vásárlók oldalán álló független intézmény.
Üdvözlettel:
Pálinkás László