Hali WooDoo !
Én is láttam a startlapon az Opel Rocks mopedautót. Egyből arra gondoltam , hogy ti is nyomon követitek ezeket a kis újdonságokat.
Nekem nagyon tetszik, bár ha lábujjhegyre állva megvennénk egyet " 8000 euró kb 3M Ft " akkor sem nagyon tudnánk használni.
Szigetszentmiklóson lakunk, itt a mopedautó nem él meg. Volt nekünk egy Ligier Ambra , ami 45 és 60 Km/ó sebességet tudott attól függően milyen paszban volt.
Amikor bedugul a forgalom akkor tökéletes, de ha kicsit tisztul az út akkor 80.-al mennek és dudálnak , mögéd állnak 2 méterre , szóval nem volt egyszerű helyzet.
A Ligiernek volt néhány aktív hülye megoldása :
- a variátor , amit végül megtanultam beállítani " hála neked és Bakancsnak " végül ez megoldódott
- harmat gyenge fék. Ha már egyszer összerozsdásodott a tárcsa és a féknyereg, akkor csak az új a megoldás, az pedig bitang drága. Én csiszolta , flexeltem , mindig szar maradt
- a főfékhengert ki kellett támasztanom " ha nyomtam a fékpedált eltekeredett a homlokfa l" ettől is javult valamit a fékhatás
- több alkalommal eltört az alumínium vázkeret , Csepel művekben volt egy pasas aki mindig alámászott csúszott -mászott és alig kért pénzt , én éreztem magam folyton kellemetlenül
- nem volt tágulási tartálya a hűtőnek , " végül fúrtam egy lyukat + M5 menetet a vízcső legmagasabb pontján és ott kilevegőztettem
Remélem ennek az Opelnek jó a féke , mert amikor vizsgáztatni kellett -akkor jött be a rendszám - csak másodszorra ment át . Mondtam már nekik hagyják a fékpadot és" Bakancsra szak kollégára hivatkozva úgy em lékszem 5,5 m/s kell" , nem tudom elérte vagy csak rámondták , hogy megvolt . Beült 2 dagadt faszi, a jobboldali fogta az ölébe a lassulásmérőt és 8 - 10 szer elviharzottak az udvaron és gurulva álltak meg . Féknyom az soha nem volt.
A dizeleket nem nagyon ismerem és kicsit én is benne vagyok , hogy a motort kinyiffantottuk. Valamit szereltem rajta és feltöltöttem a hűtőt, de a gumicsőnél nem légtelenítettem és felforrt a víz , az asszony meg dumált mennyire siet és nem álltam meg. Azt hittem kibír még 3 Km.-t hazáig. Hát nem bírta . Kiterült a hengerfej tömítés ez a kisebbik, de elvetemedett a hengerfej és ezután ette a hengerfej tömítésekett.
Nem tartom olcsónak a kis Opelt, de valójában többre számítottam. Azt szeretném ha a város tele lenne ilyen kis autókkal és akkor kicsit lelassulna a forgalom és akkor én is beférnék. A 75 Km.-es hatótáv az nagyon kevésnek tűnik , és ez az új akksira vonatkozik. Ha jön a hideg és öregszik az akksi örök stressz , hazaér-e az ember. Én tennék bele egy mopedmotort és autógenerátoros aggregátort vészhelyzetre.
Ha már az ember ezt megvette és kertes házban lakik ahol van egy konnektor, akkor éjjel nappal mennie kell . Az áram árát kb 3-4 Ft/Km körülire saccolom.
Azt kívánom , sok mopedautós meg tudja venni. Nyáron sokat robogózom , nagyon élvezem a buszsávot és , hogy előre lehet menni a piros lámpánál a robogósoknak. Én ezt nem szoktam teljesen kihasználni , 2-3.-nak állak csak be . A Piaggio robogóm 75-80 km/ó mutat az valójában kb 60 Km/ó és az sokszor kevés .
Vettem az asszonynak elektromos biciklit használtan 2db akksija volt, amit egy kapcsolóval tudtam átkapcsolni - de mindig csak egy akksi volt aktív .
150.000.- vettem egy hét múlva 145.000.- tudtam eladni ennyit megért a tapasztalat. Azt mondta a nejem túl nehéz , inkább megy a hagyományos bringával.
Egyik akksi 85% a másik 60% volt , eredetileg 26V 9Ah = 234wh akksik voltak így sima úton tekerve 45 Km tudtam menni két akksival. A leírása 90 Km .-t ígért.
Én emiatt kicsit óvatosabb vagyok az Opellel sem terveznék 50-60 km.-nél hosszabb utakat.
Leginkább az tetszik ebben , hogy új bár 3 M forint. Nekem mindig sikerült a nem dohányzó doktornő garázsban tartott tartalékos autóját megvenni .
Egyszer volt új autóm 1980.-ban Trabant. Az volt a bája , ami kinyiffant arról mindig csakis én tehettem de legalább meg tudtam mindig javítani. Több mint 25 évig működött.
A nejem miatt automata autó kell , most egy Renault Clionk van . Utoljára 59.000 forint volt a szállítás és 1 óra szervizdíj 20.000.- Ft. Automata nem szabad húzatni.
9 napja nem indult - szerencsére itthon - és péntekre kaptam időpontot a szervizbe, még nem tudom mennyi lesz az ára.
A te frekvenciaváltós mopedautód azért tetszik nekem, mert azon mindent értek elektromosan, de a mechanikához nem sokat konyítok. Én abba még bele tettem volna egy dahlander motort és egyből lenne benne egy felező is mint a terepjárókon.
Aki teheti vegyen ilyen kisautót és sok öröme lesz benne.