Az hogy valaki iskolában tanult és abból épít tovább, akár tudományos dolgokt, akár művészeti, irodalmi értékeket, avagy autodidaktaként érte el a célját, sok esetben egy szinten vannak...
nem arról beszéltünk, hogy hogyan tett szert tanultságra, iskolában, vagy autodidakta módon, hanem arról, hogy művelt-e, vagy tudatlan, mint az ökör.
az autodidakta módon tanult ember jóval többet tudhat az iskolában tanultnál. igazából ha megfelelő a motivációja, akkor esélyes, hogy az iskolában képzettnél jóval többet tud egy adott tárgyról, vagy úgy általában. az iskola közepes értelmi szintű embereknek átlagos ismereteket képes csak adni. ha valaki eleve tudományos gondolkodású, egyedül gyorsabban halad, és szélesebb körben tud vizsgálódni. persze ha hozzáférhet a megfelelő irodalomhoz stb.
A vallások misztikumai az értelmiséget vonnzák be, tök mindegy melyik ezoterikai, keresztény, vagy buddhista, hindu, iszlám...,
azért ezzel vitatkoznék...
a filozófia és a hitrendszer két réteget képez.
miért gondolom, hogy a filozófia és hitrendszer együtt vonzza az értelmiségit, a misztérium meg a nőket és gyerekeket.
aztán az az értelmes, aki átlát a szitán, abból buddha lesz, aki meg nem lát át, és hiszi, hogy ez vezet valahova, abból meg lesz a papi réteg meg a siserehad, a kiszolgáló réteg.