Ad1: Mi az "emberi ár"? Nem fogja senki mondjuk 5 ezerért megnézni. Szerintem 15-ért sem, nem túl bonyolult, de szó szerint kín-keservesen szerelhető szerkezet.
Ad2: A hibát okozhatja ugyan elvileg elszennyeződés, de valószínűbb, hogy problémák vannak a léptetőmotor körül - de lehet baj a tekercseléssel is (egy menetzárlat miatt lehet a szükségesnél gyengébb, így nem mindig tud léptetni, stb...). Ebben az esetben viszont beüt az a probléma, hogy ezekhez a szerkezetekhez pótalkatrész nem létezik, sosem adott ki az ETA semmit, még egy nyomorult "felhúzó"-tengelyt sem lehet külön rendelni, ha letörne. Az ebayon bontásból lehet találni ehhez a werkhez is alkatrészeket - nem olcsón, és garancia nélkül. Komplett szerkezet meg kb: 30-40eFt-tól keríthető, lehet, hogy még mindig az a járhatóbb út.
Amúgy az ETA/Ronda jelenlegi üzlet- és alkatrész-politikája alapján a svájci kvarc-szerkezetek nem javíthatónak és nem is karban-tarthatónak tekintendők (még a több száz eurós drágább, simán milliós órákba tettek is sajnos), és ha baj van velük, akkor automatikusan cserélni kell(ene) őket, a gyártók ezt is teszik, bármiféle, legkisebb probléma esetén szerkezetcserét eszközölnek (annyiért, amennyiért...).
Megjegyzem, csak azt nem tudom ezek után, miért csinálnak egyáltalán igényesebb, fém csapágylemezes, kövezett - és jó drága - szerkezeteket, amikor a gyakorlati tapasztalatok alapján ezek sajnos nem, hogy nem tartósabbak és megbízhatóbbak, mint a szintén egyben cserélendő, de legalább filléres Miyota és hasonló kvarcwerkek - de inkább még rosszabbak, az ETA kvarcwerkjei konkrétan talán a legmegbízhatatlanabbak az egész piacon, vannak típusaik, amelyek 6-10 év után jóformán garantáltan elromlanak. És ezen a téren régebben sem voltak jobbak, valahogy nem tudnak felnőni a feladathoz - a 70/80-as évek svájci kvarcaiból is azért lehet olyan keveset találni - mert tönkrementek. Ehhez mérten a Seiko korabeli jobb kvarcai praktikusan örök élet+1 nap tartósságúak...
Egy szó, mint száz: meg lehet nézni, de azért nem foglalkoznak szívesen ezzel a szakemberek, mert nyilván "sikerdíjas" a történet, ha egy csomó munkával szétszedi, kitisztítja, aztán mégsem jó - akkor mire kérjen pénzt? És ennek nagyon komoly az esélye, és alkatrész hiányában akkor sem tudunk vele mit kezdeni, ha esetleg egyértelművé válik, mivel van gond. Így aztán mindenki biztosra megy, megnézni, mennyiért tud bele új szerkezetet rendelni, mennyi munka átszerelni - és erre mond valamit. Sajnos...