Eredeti Caddy Creative Commons License 1999.12.14 0 0 239
Kedves Daktari!

"A VOLVÓt meg a ford. A fordnak meg a GM a tulajdonosa."

Ez sajnos nem igaz. A GM a világ első, a Ford a második legnagyobb autógyártója, és egyik sincs a másik tulajdonában.

Kedves fargo!

"Badarság lenne messzemenô következtetéseket levonni ezek alapján, itt ezrelékekben mérik a különbségeket"

Végül is igazad van, a jobbak és a legrosszabbak között néhány százalékos a különbség csupán. Szerintem ma már megbízhatatlan autókat nem gyártanak, eléggé nagyot fejlődött az autógyártás.

"De azért nincs az az isten, akinek a kedvéért visszaülnék egy VW-be, inkább az S40."

Mélyen meg tudom érteni. Amerikában a különféle Suzuki-származékok között a Volkswagen számít az egyik legigénytelenebb autónak.

"Bár van egy VW-s ember, akit ismerek, a taxis barátom, (akit nyáron megkértem, hogy vigyen el Szegedre, mert én akkor már 72 órája nem aludtam és nem mertem kockáztatni egyedül a vezetést, a találkozót viszont nem lehetett lemondani), szóval a Laci bácsi végig fikázta a Volvot, hogy nem elég nyomatékos, meg nem gyorsul, meg itt szűk meg ott szoros, meg stb. Mindezt egy 8 éves széttaxizott Passatból átülve :-))))"

Nagy az Isten állatkertje. A két márka közti különbség akkora, hogy azt már zongorázni sem lehetne. Kevés unalmasabb és kényelmetlenebb autót ismerek a VW-nél. A két márka egyszerűen nem egy kategória.

"Caddyvel ellentétben szerintem a Volvok új arca már nem az igazi, elvesztette a sajátos "téglás" báját."

Tudom, mit hiányolsz belőle. A Volvo a designváltással hasonló cipőben volt, mint Amerikában a Buick, az Oldsmobile vagy a Cadillac. A vásárlók komoly része idegenkedett a szappanformájú autóktól és a hagyományos, téglaszerű amerikai limuzinokat részesítette előnyben, a megszokott műszaki megoldásokkal (hátsókerékhajtás, merev tengely, hatalmas, de kis literteljesítményű motorok) szemben. A gyártók azonban megérezték, hogy haladniuk kell a korral, így legömbölyítették az autókat, és frontos hajtásúvá tették őket. A közönség nagy része pozitívan fogadta a változásokat (különösen a fiatalabbak), de az idősebbeknek még a mai napig fenntartottak egy-két hagyományos vonalvezetésű, amerikai feelinget árasztó limuzint.

Én is azok közé tartozom, akik örülnek a Volvo fiatalodásának. A régiek világa teljesen hidegen hagyott, a mostaniakat azonban igazán dinamikus és vonzó autóknak tekintem. A kisebb modellek ugyan tetszenek, de - mivel a nagy autókat szeretem - erősen kívül esnek érdeklődési körömön.

Kedves CYRUS!

"De én is attól félek a Ford elcseszi a Volvot!!"

Reméljük, hogy nem fogja. Szerintem felismerik a márka komoly értéket képviselő presztízsét, és ennek következtében nem fogják az olcsó autók kategriájába lesüllyeszteni azt.

"Nem elfogultságból mondom amit mondtam lehet hogy az ujságok azt hozzák ki statisztikának de szerintem a Fordok lényegesen rosszab minőségüek!"

Én csak a megbízhatóságot emlegettem, abban viszont - és ez tény - van némi Ford fölény. Azt viszont elhiszem, hogy a Volvók kellemesebb autók és igényesebb kidolgozásúak, mint az európai Fordok. Meg is lennék lepve, ha nem így lenne. A Ford Mondeo szerintem szép, de a Focus pl. a new edge design-nak köszönhetően egyenesen ocsmányra sikeredett. Most jut eszembe, tényleg lehet némi félnivalótok: US-ben az évekig listavezető Taurust a Ford olyan ocsmány külsővel újította meg, hogy a gyár szinte azonnal elveszítette annak piacvezető pozícióját. Nagyon rövid idő elteltével igyekezett kiköszörülni a csorbát, és egy új, kevésbé szopott-gombóc külsővel dobta piacra a modellt. Remélem, a Volvo nem jár hasonlóan...

"Persze én az europai Ford modellekre gondolok, mert az Amcsikat ismerem!"

Tényleg elég nagy a különbség. Az amerikai autók dicsérete topicban írtam a hagyományos amerikai limuzinok jelenkori képviselőjéről, a Ford Crown Victoriáról néhány sort. Az autó minden méretében lényelegesen nagyobb az S-Klasse Mercinél, a Ford Mustangban 320 lóerőt teljesítő (itt 200 LE) 4,6 literes motor mozgatja. Fékútban Veri a Mercit, várható tartósságban úgyszintén. A motorok élettartama simán több, mint félmillió mérföld, fékbetétet 100 ezer mérföld után kell cserélni először, alkatrészt szinte soha. Most hasonlítsuk össze az autót egy Focusszal...

Arról pedig már nem is ejtek szót, milyen luxusautókat gyárt a Ford tulajdonában álló Mercury és Lincoln Amerikában...

"Egyébként az ujságokról annyit hogy egy ujságiró elmondta hogy soxor attól függ hogy mit irnak a tesztbe a kocsikról, hogy mit fizet a vezérképviselet érte!"

Olvastam a Chrysler 300M tesztjét (ilyenem van), amikor az egyik barátom megmutatta az újságot. Bár ne tette volna! A tesztben szinte egyetlen adat sem stimmelt. Még a kocsiba szerelt hifi hangszóróit is rosszul számolta meg a nyomorult cikkíró... Sokkal jobb lett volna, ha az autó egész oldalt betöltő extralistáját másolja be kommentár nélkül.

Kedves Geőcze Zoárd!

"Tavaly (vagy 97-ben?) csinált az ADAC egy töréstesztet..."

Teljesen egyértelmű, hogy ebben a Volvo képviseli a világ élvonalát. Egy Volvóban ülve határozottan minőségi-biztonsági érzése van az embernek.