No, a Volvo tudtommal csak a 340/360 és a 440/460/480 szériákban alkalmazott Renault motorokat, a 7-es és 9-es szériában, talán a dízelek kivételével, Volvo motorok duruzsoltak, s ha jól tudom a 850-esekben (meg az utódjaikban) is nagyrészt Volvo motorok vannak, megint csak az Audi féle TD kivételével. Bár már hallottam, hogy a 850-ben állítólag Mitsubishi motorok lennének, de ezt a szervízben kérdésemre határozottan cáfolták.
Az S40 és a V40 ugye egy gyártósoron készül a Mitsubishi Carismával, de tudtommal a motorjaik nem azonosak, kivéve a nemrég bevezetett GDI-t.
Meghibásodási statisztikák:
Badarság lenne messzemenô következtetéseket levonni ezek alapján, itt ezrelékekben mérik a különbségeket, pontos adatokra nem emlékszem, de szerintem tök mindegy, hogy 1000 autóból 12 vagy 14 hibásodik-e meg, elenyészô a különbség...
A Saab-nak is van sajátos feelingje, más mint a Volvoé, karakter nélküli kocsinak azért nem nevezhetô. Kinek mi tetszik, persze.
Az S40/V40 tényleg elég kicsi belül, nekem a 460 után is szűknek tűnt. De azért nincs az az isten, akinek a kedvéért visszaülnék egy VW-be, inkább az S40. Nem is olyan rég még tök tágasnak éreztem a 460-ast, (minthogy kategóriájában az is), de miután hozzászoktam a 850-hez, és így ültem vissza a 460-ba, tök szűknek találtam, bevertem a fejem beszállásnál, kikászálódni meg alig bírtam. Szóval megszokás kérdése az egész.
Caddyvel ellentétben szerintem a Volvok új arca már nem az igazi, elvesztette a sajátos "téglás" báját. A 850 még ôriz valamit, az S40 már alig. Az S80 még nem tudott megfogni, szerintem kifejezettem amerikásra sikeredett nagy luxusbatár, ha más hűtôrácsot tennének rá, elmenne egy amerikai kocsinak is. Hiába, a 740-es volt az "igazi".
Most olvastam, hogy a Ford bejelentette, hogy ezentúl az új Volvok is Ford padlólemezre készülnek, nesze neked biztonság! Akár hátat is lehetne fordítani az EURO-NCAP-nek.
Akárki akármit mond, a Ford az GAGYI, nem lehet egy szinten említeni a Volvokkal semmilyen tekintetben, legalábbis egyelôre, mindaddig, amíg a Fordos fafejeknek nem sikerül odáig degradálniuk a svéd márkát. Remélem nem fogják lerontani a Volvok minôségét, bár mit is lehetne várni, hamarosan kivesznek az igaz értékek, csak a pénz számít, köcsög billgéccek fogják uralni a világot.
Egyik ügyfelem az egész céges flottát (Ford Mondeok) eladta egy év után, annyi gondjuk volt a Mondeokkal, állandóan szervízbe hordták, az egyik csajszit 3-szor hagyta ott az alig fél éves autó!!! (Nem azért, mert nô.) Inkább járt a saját Opeljével, mert biztos akart lenni, hogy nem kell stoppolnia hazafelé az M7-en.