Zoli1949 Creative Commons License 2021.09.26 0 0 4909

Szervusztok Urak!

Annak idején a Pannónia tervezői nagyon komplex dolgot szerettek volna, ezért elég bonyolult lett a kábelezés, ahol minden összefügg mindennel. Ezért  nem mindegy, hogyan dugod be a dupla dugókat a vezérlő dobozba. Amennyiben van kezelési utasításotok, el kell olvasni. Sajnos én ezt elmulasztottam és csak a kapcsolási vázlat alapján dugtam össze mindent. Az eredménye meg is volt, mert a váltók világításán kívül semmi sem működött. Nagyon fontos, hogy a dupla dugókon lévő fehér pötty felfele legyen és a váltókba mind a világítás, mind a vezérlés színes dugói kerüljenek. Ezen kívül a vagon szétkapcsolók hüvelyeibe  is a megfelelő színű dugót kell dugni.Nagyon ajánlom a vezérlő doboz szétszedését és az összes nyomógomb alatti érintkező megcsiszolását. Ugyanis a gyártástól eltelt hatvan év alatt minden eloxálódott. Ajánlatos a dobozban lévő nagy szelén blokkról jövő kimenő egyenfeszültséget is ellenőrizni  egy műterhelés ( 24 V ; 20-30 W izzó ) és egy műszer segítségével. Terhelten a  kimeneten 24 V egyenfeszültséget kell mérni a trafó maximális állásánál. Amennyiben ez jelentősen kevesebb, megérett a blokk a cserére.  Helyette egy - pár száz forintért kapható - legalább  50 V 20 A teljesítményű Greatz  blokkot érdemes berakni. Sok sikert!

Üdv: Zoli

Előzmény: kekvillam (4905)