Kedves Vovin,
Próbálod kiforgatni a szavaim, a saját gondolataidat a számba adni, de nem hagyom.
"Az újság eszetlenül ráugrott minden divathullámra. Jött Ice-T,aztán a Prodigy, meg az amerikai "új metal" jeles képviselői, nem is szólva a punknak hazudott pop csapatokról, de a 4 non Blondes / vagy mi/ is bekerült a lapba, mert volt egy daluk amit halálra játszott a hatalmas MTV. Ekkor tűnt el a címlapról - mintegy véletlenül - a lap öndefiníciója is /HRHM/."
- Amikor a metal körökben a 90-es évek közepén világszerte jelentkezett identitás válságról (újságok, kiadók, zenekarok tűntek el, vagy váltottak radikális módon arculatot) írtam, és ennek hatásáról az MHH-ra, akkor nem azt írtam, hogy eszetlenül rámentünk minden divathullámra. Épp, hogy rengeteg filózás, érvek-ellenérvek felsorakoztatása alakította a lap fő vonalát. 1997 táján Ice-T már nem volt divathullám, ez már nem a Copkiller korszak volt...
Ez egy próba volt, egy nem kézenfekvő MHH borító, mintegy jelezve, hogy az MHH több, más, mint a 80-as évek metal bandáinak színtere. Mivel pont Pesten volt buli, azt mondtuk, próbáljuk meg. Nem jött be... A visszajelzések egyértelműek voltak, az olvasótábor nem akar Ice-T borítót. Ugyanakkor biztosan voltak olyan srácok, akik az Ice-T címlap nélkül talán még ma sem tudnának arról, hogy van egy MHH, egy kemény zenékkel foglalkozó lap.
Ugyanakkor a Prodigy dolog egyfelől nagyon is működött. A Prodigy interjús lap magasan az akkori év legsikeresebb MHH száma volt, ami azt jelentette, hogy egy csomó olyan arc is megvette a lapot, aki egyébként nem törzsolvasó.
Az MHH fennmaradásához elengedhetetlen, hogy állandóan új olvasók is kezükbe vegyék a lapot. Nem számíthatunk azokra az arcokra, akik 4-5 éve nem vettek új lemezt, és minden sokkal szarabb nekik, mint az a zene, amiért 16-17 évesen rajongtak:)))
De attól, hogy az éppen aktuális zenék is szerepelnek a lapban, azokról is írunk, akik így vagy úgy, de egy szélesebb közönséghez is eljutottak, az MHH fő vonala szerintem elég tiszta és tiszta volt korábban is.
A HRHM felirat eltűnését, azt hiszem, elég alaposan részleteztem. Nem "mintegy véletlenül" tűnt el, hanem azért, mert a Leghangosabb Rockmagazin jobban kifejezte az MHH
vonalát, image-ét. Ráadásul német részről erőteljes javaslatként jött a Metal jelző elhagyása. Ezt semmiképp nem akartuk, viszont a Leghangosabb Rockmagazin kifejezés mindenképp igaz. Egyrészt utal a zene nem éppen akusztikus mivoltára, valamint arra, hogy mi vagyunk a legtöbb rockszerető emberkét elérő lap itthon.
"Szerintem több mint érdekes, hogy az MHH által támogatott 4 válogatáslemezen egyetlen igazi durva zenét játszó magyar zenekar nem mutatkozhatott be. Korábban szándékosan nem akartam zenekarneveket említeni, de legyen. Testimony, Nebron, Frost, Diafragma, C.Epidemic. Ez csak néhány példa. Az Ahriman azért maradt ki, mert ha szerencséjük van, nekik már van szerződésük külföldön."
- Az első három Demonstráció album idején az általad felsorolt bandák még nem pörögtek úgy, mint pár évvel később. A Testimony konkrétan akkor bukkant fel, mikor a D3 már elkészült, az Epidemic első demója meg úgy '97-es lehet. Nebron, Frost... Hol voltak akkor még?
Azért az Ektomorf vagy a Carbon Cage nem tudom mit játszott, ha nem igazi durva zenét, amikor 1996-ban felkerültek a D3-ra... A szerk-ből mindenki szavazott a kedvenceire, az általa jónak tartott bandákra, aztán ez lett belőle. Egy non-profit kiadvány, teszem még hozzá...
A PowerHungarynál kicsit másképp nézett ki a dolog, de a Dying Wish és a Without Face épp a szerkesztőség kiválasztása révén került fel ide.
De lesz még ilyen akció máskor is, nyilván más bandákkal.
"Az Evensong példája azért érdekes, mert külföldön találnak kiadót, megjelenik a CD, és a MHH kb. annyi helyet biztosít az interjúhoz, mint amennyit egy DM utánzat szerződés nélküli hajbanda kap. A kemény zenét játszó magyar zenekarokat akkor is érdemes támogatni, ha éppen nem az általunk alapított lemezcégnél jelennek meg a lemezeik."
- Az Evensongot szerintem nem hanyagoltuk el, de mint írtam korábban, a csapat nem az a pörgős típus. Kétszer kaptak igen jó kritikákat (nem úgy, mint a Rock Hardban), ezek után azonnal interjúk jöttek, de híreket, új infókat később sosem küldtek magukról, turnékon sem feszültek. Zaklattuk őket, hogy csináljunk nekik valami rendes pesti élő bemutatkozást. Eredmény: zéró.
Ha most lesz új lemez, nyilván megint szerepelnek majd az MHH-ban, persze ha ők is feccölnek energiát ebbe.
A Sear Bliss például sokkal mozgolodósabb csapat - nem Hammer Recordsos banda (hogy a némiképp rosszindulatúnak tűnő célzásodra is feleljek) -, így aztán róluk eddig is volt mit írni, velük történtek dolgok.
"Ha valaki azért nem ad egy neki nem tetsző zenére alacsonyabb pontszámot mert fél attól, hogy néhányan beszólnak, az ne pontozzon. Sokkal jobban becsülöm Sz.Lacit, aki habozás nélkül adott -1000 pontot egy death lemezre / azt hiszem C.C. volt /, mint azt aki összeszorított fogakkal ad erre 6-7 pontot, miközben csak dallamos zenét hallgat."
- A pontozásról már leírtam: aki sok zenét hallgat és sokféle zenét megismer, óhatatlanul több fajtát lesz képes értékelni. Szvsz senki nem összeszorított szájjal ad 6-7 pontot egy durva bandára, és megfordítva: a durvább zenék hívei sem összeszorított szájjal adnak 6-7 pontot egy lazább zenére.
"Emlékszem mekkora felzúdulás volt a részetekről, amikor az általatok meghívott vendégek voltak olyan pofátlanok, és saját ízlésük szerint pontozták a zenéket. Ezt a skandalumot! / Ha jól emlékszem, nem is vettétek a pontszámokat figyelembe./"
- Akkor és ott az megint egy szervezési probléma volt. Nem lett volna szabad három brutál irányból érkezett vendéget hívni, pláne nem egy bandából(?) két arcot. Hiába pontozott Intense Sanyi korrekt módon, ha a két srác szórta a nullákat. Persze nem lett volna ez baj, ha ez valóban megalapozott véleményük lett volna, és nem valami vélt sérelem "vicces" megtorlása.
Miért, te elhiszed, hogy a tucat death metal Necrosis (Necrowho?!) tízpontot ért mindkettejüknek, miközben a Therion (ezt a bandát biztos ismered:)))) csak 5-6 pontot érdemelt. A keresztény(!) AOR King James 3-4 pontot kapott, ugyanakkor a Bang Tango, Dokken, Trouble trió összesen nem kapott tőlük 1 pontot sem. Megmondom, mi történt. Aminél látták, hogy nekünk tetszik, azonnal nulláztak, aminél meg ezt nem vették észre, ott befért a 4 pont. Hát, ez minden volt, csak nem pontozás a saját ízlésük szerint. Sokkal korrektebb lett volna, ha azt mondják, hogy nézzétek, utáljuk az MHH-t, titeket meg pláne, egyetek szart szomorú életek végéig! Kenjétek a hajatokra az egész Hangpróbát, mi ebben nem veszünk részt.
"Hasonlóan nem lenne jó ha az alapján kerülhetnének be együttesek a lapba, hogy hány lemezüket adta el a Zenebarlang. El kellene szakadni attól, hogy mindent a példányszámok tükrében vizsgáljatok."
- Úgy érzem magam, mint egy papagáj. Nem csoda, mert mindig a példányszámokon lovagolsz. Épp a Dream borító kapcsán írtam, hogy egy Offspring vagy egy Tankcsapda címlap bizonyára jobbat tett volna az MHH példányszámának, de nem ez volt a lényeg, hanem az, hogy a Dream album mennyire jó.
Az MHH 95%-át olyan bandák teszik ki, akiknek hazai eladási példányszámai messze alatta maradnak az MHH példányszámának. Jószerivel a Metallicán és a Tankcsapdán kívül nincs banda, amelyikkel esetleg eladási példányszámot tudnánk növelni. Ez a zene underground és pont ettől jó. A mondataidban vissza-visszatér valami bújtatott célzás az MHH üzleties jellegre, amit viszont sosem mondasz ki konkrétan. Így aztán nem is tudom, miképp reagáljak rá.
Mindenesetre leírom, hogy nem a Hammer Zenebarlangos eladás alapján kerülnek be a bandák a lapba, és nem vizsgálunk mindent a példányszámok tükrében.
DE... Az adott bandák általános népszerűsége épp úgy szempont, mint az aktuális teljesítményük, valamint az, hogy az adott banda a szerkesztőség, illetve a szerk. tagjai számára milyen fontos. Másik fontos szempont, hogy egy MHH-ba kábé 18-20 interjú fér be, ennyi a hely.
Továbbra is üdv és gyilok!