downer Creative Commons License 2021.08.30 0 0 118748

Nem normális semmilyen hallható ingadozás, az hogy egy 10-20-as tartományban diaggal nézve ingadozik, az a folyamatos szabályozás sajátossága, de az meg nem vehető észre emberi érzékszervekkel.
Ez az ördögtől való elektronika...kiborít...

 

Nem vált be az én elméletem. A legrégebbi fojtószeleppel gyönyörű szép alapjárat, 700 alatt picivel, de csak egy darabig, aztán összeomlik a rendszer megint. Most úgy érzem magam, mint mikor BMS-ék egy-egy esetleírását olvasom.

De viszont, nyomon vagyok a valódi hibaok irányába, úgy hiszem. 

Mikor kiolvastam először az autót, akkor a vízhőmérséklet jeladó hibája volt bevésve. És néztem is az élő adatot, hogy nagyon alacsony hőmérsékletet mutatott, akkor megmozgattam a csatlakozót és fel is ugrott valósra. Most, amikor múlt héten csináltam a szíjcseréket és a fojtószelep tisztítást, akkor kicsit próbáltam szorosabbra nyomni az érintkezőket a csatlakozóban és úgy nyomtam vissza. Mivelhogy kontakthibára gyanakodtam.

Ma, ahogy elkezdtem járatni az újabb fojtószelep csere után, a 60 fokos tartományban még rendben volt, 70 körül zakkant meg. Egy furcsa dologra lettem figyelmes viszont, leállítottam és megint beindítottam, de a műszeregységen a mutató a 70+ fokos hőmérséklet ellenére mégis eléggé feküdt. Elkezdtem újra meg újra felpörgetni a motort és a mutató szemmel láthatóan indult meg a középállás irányába. Milyen érdekes, de hogy függhet ez össze...?

Nézem a gyári dokumentációban a befecskendező rendszer kapcsolási rajzát és kiderül, hogy a fojtószelep, a vízhőmérséklet jeladó ECU oldali áramköre és a vezérműtengely fázisjeladó közösen kapják a referencia testet az ECU egy adott kimenetéről. 
A vízhőmérséklet jeladó másik, műszeregység oldali áramkörén viszont egyértelműen valami zavart jelent a mutató elfekvése.
Ha ezt nem tapasztaltam volna, akkor kötnék egy külső testet ennek a három egységnek a közös ágára, így viszont nekem nagyon gyanús, hogy a vízhőmérséklet jeladón belül a két külön áramkör között valami átjárás (zárlat) keletkezett, az zavarta meg fojtószeleptől bemenő jelet az ECU felé.
Csak akkor meg miért nem jelentkezik a hiba az eredeti fojtószeleppel? Szerintem az biztosan rossz, mert az önbeállítást nem tudja 9-es lépés alá vinni, miközben a többi kipróbált fojtószeleppel 4-esre áll be. Érdekes, hogy arra pont nem képes hibakódot megállapítani az ECU... Talán a hőmérséklet jeladóban fellépő zárlat miatti jeltorzulás olyan kicsi, hogy 9-es fázisban nem észrevehető az ECU számára, de 4-es fázisban igen.
Holnap folytatom.

Előzmény: Adm (118747)