Most keményen kikúrt velem a szedán. Gondoltam, ha ott járok akkor kikapom a fojtószelepet és megtisztítom. Csakhát így a rossebnek se képes 950 alá vinni az alapjáratot, hibajelzés, kód nincs. Érthetetlen, hogy mi történt vele.
Persze van nekem néhány plusz darabom, kipróbáltam mind a két Lybrából kibontott fojtószeleppel. Azonnal szépen be tudja állítani az alapjáratot, mégis egy kis járatás után hibajelzés és elkezd darabosan járni, fojtószelep hibakód, érvénytelen jel.
Pedig elvileg ez az alkatrész semmit nem változott az Euro2-Euro3 váltásnál, mégis kell lennie valaminek, ami miatt nem tudja megemészteni a korábbi ECU a későbbi fojtószelep jeleit.
Kínomban már elővettem a további két elfekvő darabomat, 2000-es és 2001-es gyártásúak, normaváltás előtti és utáni. A Bosch cikkszámok meg is egyeznek rajtuk, ahogy papíron. Mégis azt látom, hogy a korábbinak sárgás színűek az elektronika fedelét rögzítő fémklipszek, a későbbiek pedig ezüst színűek. Nyakam rá, hogy ezek a fritzek mégis változtattak valamit az elektronikán is, és mégsem tökéletesen ugyanolyan jelet adnak.
Itt jut eszembe, mikor kb. két éve az öcsémnek csinálgattam azt a szedánt, az Euro3-ast, hogy abba is vittem egy előre megtisztított fojtószelepet, hogy a légszűrőcserével együtt azt is átcseréljem. És abba a 99-es HGT-ből származót vittem, tehát fordított helyzet, Euro3-as ECU alá került az Euro2-es szelep. És ugyanez történt az alapjáraton járatásnál, bedadogás, rotyogás, hibakód. Csak azzal törlés után kimentünk és soha többé nem jött elő, valahogy mégis tolerálta a feltételezett eltérést. Én ezzel hiába mentem ki, üzem közben szépen dolgozik, alapjáraton összeomlik.
Holnap kimosom a sárga klipszest és akkor nekifutok a fojtószelep szerelésnek ötödjére is...