Itt pedig egy megboldogult Brava 1.6 16V SX (99-es) ex-tulaj jelentkezik. (az auto boldogult meg egy @#!!!@SZ buszos altal)
Az elottem szoloakohoz csatalkozvan: az uj 1.6-os moci jobban erzi magat 3500 folott, ekkor kezd el igazan dolgozni, viszont mesebeli hangja van alapjaraton is.
Igazibol nagyon tetszett az auto, teljesen meg voltam vele elegedve, ezert most csak azt a par negativumot irom le, amit eszrevettem.
Kb. 5ezer km-t tettem bele, ezalatt egy apro hulyesegen kivul semmi sulyos nem volt vele. A motor nyari melegben hideginditas utan pruszkolt, le akart allni, sot neha le is allt. Lathatoan a motorvezerles problat korrigalni, es egy kis gazzal segitve kb 10 sec utan ugy ment, ahogy kell. Kerdeztem egy szakit, allitolag az uj 1.6-osok mind csinaljak ezt, de csak melegben, hideginditasnal, a megoldast allitolag egy majdani visszahivas fogja jelenteni.
Szorszalhasogato autobuzi levenelso dolgom volt a kocsi ala maszni, ki is boktem, hogy a huto egyik rogzitocsavarja nincs rendesen meghuzva, de ezt a beta-kulcs gyorsan orvosolta.
Menettelj.: sokat jartam vele az M3-ason, es bizony tobb szemellyel 5-ben csak akkor kedvelte az emelkedoket, ha 140-150-nel nekifutottam, igy kb. 120-ig esett vissza a tetejere, ha 120-szal kezdem a felhajtast, vissza kellett tenni 4-be, de ez kimelo fokozat leven nem meglepo. Extrem kanyarokban pedig a gyari 175-os gumikkal kedzte kidobni a farat, de ez nem hiszem, hogy sokaknak gondot okozna. Ja, es a legkondi kompresszora baromira leterhelte a motort, erezhetoen visszaesett a nyomateka, tehat ha ugy hozta a helyzet inkabb kikapcsotam.
Javaslat: a regi 12V-s 1.4-es erezhetoen lomhabban mozgatja az autot, mint az uj 1.6-os. Ha jol tudom, meg a regi 1.6-os de 103LE-s bol is elerheto nehany hasznalt peldany. Az uj 1.2 80LE-s-rol meg nincs tapasztalatom.
A "Passion ci guida" melle ajanlom a "Cuore sportivo"-t is, kukkantsatok at az Alfa Romeo topicba is:
http://index.hu/forum/forum.cgi?a=t&t=9008578&uq=70