Jó napot! A DCI- motorral szerelt autónak, van motorirányító elektronikus modulja. Ez irányítja és felügyeli az üzemanyag ellátást, valamint
ha valamelyik szenzor hibásan vagy nem működik, hibakód formájában eltárolja a memóriájában.A vezetővel is tudatja a hibás működést
egy visszajelző (mill lámpa) felgyújtásával. Általános szabály,ha környezet védelemmel kapcsolatos a hiba sárga, ha más jellegű piros színü
lámpa jelez. Első lépésként, egy megfelelő eszközzel ki kell olvasni a hibakódokat. Egy alkatrészre vonatkozó hibakód,nem feltétlenül jelenti azt,hogy rossz is a szenzor.Lehet csupán kontakt hibás egy csatlakozó,vagy szakadt az adott szenzor vezetéke. Kapcsolási rajz birtokában,
multiméterrel meg kell vizsgálni szakadás és zárlat szempontjából a szenzor és a motorirányító modul közötti kommunikációs vezetékeket.
Ha rendben vannak a vezetékek, és a vizsgáló műszer alkalmas rá, élő adatban meg kell vizsgálni a szenzor, (esetünkben lambdaszonda)
jellefutását.Ha hibás, nem képes a szinuszgörbés működési útját "végigjárni". A labdaszonda a kipufogó rendszeren van elhelyezve, diesel
esetében minimum négy vezetékes,de ha széles sávú hat is lehet. Csak általános dogokat tudok mondani,mert az adott típust nem ismerem.