supertzar Creative Commons License 1999.11.24 0 0 43
Sziasztok,

Van egy kis időm, válaszolok néhány kérdésre. Van köztük néhány régebbi is, bocs.

So What írta:
"Szegény Paksiéknak már 10 éve lejárt az idejük nem tudom mit erölködnek ezzel a Reunionnal tipikus kelet europai igénytelen nevetséges pozőrség demagog szövegekkel. Azért kivancsi vagyok mennyi megy el belöle :)"

Különösebb erőlködésnek nem érzem a dolgot, ugyanis a Pecsában most kb. 2500 ember volt kíváncsi rájuk és a Pokra. A tavalyi bulin minden reklám nélkül 1300-an voltak. És még csak azt sem mondhatod, hogy ritkán játszanak, ki vannak éhezve a rókerek. A véleményedet nem kommentálnám, mert napokig vitázhatnánk. Szavaidból kiveszem, hogy sosem szeretted őket, nem is várja senki, hogy most megszeresd. De ettől még vannak, akik...

"Lacikám nézz már meg egy angol metalhammert !Rhapsody, Mammerfall ( te jo isten hogy néz már ki a gitáros ? :-)ilyen nevetséges kelet europai és német (köztudomásol mennyire szar) metál piacra készült zenéket nyomato müanyag egykaptafára készülö unalmas/nevetséges zenekarorokrol max.egy 3 mondatos lemezismertetö erejéig tesznek emlitést. Nállunk meg csak nem az egész metal hammer erröl szól.Igaz talán az angol metal hammer csak a legujabb/divatosabb zeneket részesit elönyben, de még mindig 1000szer jobb,és ott van cdis hozza néha."

Rendszeresen megnézem a brit Hammert és csak azt látom, hogy itthon akkorát bukna egy lap ezzel a tartalommal, mint Rottenbiller. Csak egy kérdés: találsz visszamenőleg két évre az angol lapban egyetlen független kiadós bandát, kivéve a Roadrunner csapatokat? Nem túl sokat, leszámítva a brit scene saját kis lelkeseit. A Roadrunner csapatokról viszont folytatásos családregényt közölnek, nincs újság FFactory, CChamber, Slipknot, Machine Head nélkül, nem is beszélve a Soulflyról. Ezt nevezik ész nélküli hype-olásnak. A novemberi számban 16 oldalas Slipknot special van, amit a csapat névtelensége abszolút nem indokol. Most nem a lemezük milyenségéről van szó, mert az album nem rossz, bár korszakalkotónak nem nevezném. Mikor láttál az MHH-ban 16 oldalt szentelni egy feltörekvő true metal bandának? Szóval, melyik hullám is van felfújva?
És mikor szerepelt az angol MH-ban mondjuk Anathema, My Dying Bride? Pedig ez nem true és még britek is! A P.Lostra is csak azóta találtak rá, mióta az EMI-hoz szerződtek.
Kíváncsian várom mikor írnak majd valamit a Dream Theaterről... Mert igaz, hogy nem punk és nem is hip hop/metal, de legalább nagykiadós csapat.
Black metalból is csak a Cradle-t ismerik, de azt is csak azért, mert Dani Filth kiválóan alkalmas a hype-olásra.

Azt még te is látod, hogy csak a trendre mennek rá. Az angol piac egyébként is nagyon hasonlít az amerikaira. Amit eléjük tesznek, azt kajálják. Fognak még ők is változni. Ha a Maiden 2000-ben megcsinálja Doningtont, ők is nyomni fogják a Maident meg a többi fellépőt.
A "nevetséges/unalmas" Rhapsody/Hammerfall stb. nemcsak K-Európában és Németországban megy, hanem Finnországtól Görögországon, Franciaországon és Olaszországon át egészen Spanyolországig. Tulajdonképpen csak Angliában nem, és ott pont azért nem, mert a sznob újságok (Metal Hammer, Kerrang!) csak a major kiadókat ismerik, meg a Roadrunnert. Ami nem ezeknél jön ki, azzal nem törődnek.

Ergo, a brit Hammer egyszínűségéhez képest mi hánytatóan tarkabarkák vagyunk.

"úgy gondolom túl szubjektiv az újság és csak ti eröltetitek ezt a trú metal kámbekket.Annyi más müfaj és zenekar van amiröl lehetne irni."

A true metal comeback tény. Tőlünk független tény. Mi csak idejekorán szóltunk. Ettől függetlenül elég sok minden van még az MHH-ban, de ha konkrétan hiányolsz valamit, miért nem írod le, hogy mit.

Üdv és gyilok! (2010-ben is:)))

wice,
Nem akartalak megbántani. Természetesen annyi lemezt (nem) veszel 5 éve, amennyit csak akarsz. Viszont ha nem tetszenek az új zenék, attól azok még másoknak tetszhetnek, és akkor ennek figyelembevételével kell szemlélned az MHH-t is.

iLane
"lehetne a Hammerben tobbfele rovat, nem csak ezek az agyatlan interjuk. Nagyon jo peldaul a Hatasokk vagy az XY aktak. Nagyon szerettem (es akit ismerek mindenki mas is...) az osregi Zenesz fullel rovatot. Miert nem lehet visszahozni mondjuk magyar zeneszekkel?
Jah, es a hireket is lehetne kicsit jobban strukturalni legalabb stilus szerint, mert igy mar nagyon kaotikus..."

Az agyatlan interjúk úgy tűnik elég sok embert érdekelnek. Jó, nem mindenki tud marha nagy igazságokat, vagy kacagtató poénokat felsorakoztatni, dehát nem is tudósokról vagy pojácákról van szó, hanem zenészekről. Ha jól rémlik, az Open fanzine sem újította meg ezen a vonalon a rockúságírást:)))
A Zenészfüllel rovatot olvasni jó, megcsinálni annál kevésbé. Egyrészt csak személyesen lehet, minimum két magnóval (egy lejátszik, egy felvesz), ráadásul sokszor a körülmények sem ideálisak (zajos öltöző, háttérben beállás, előzenekar, stb.) A kinti zenészek is nyűgösek, nem biztos, hogy érdekli őket a dolog. Vannak persze kivételek...
A hazaiaknál meg az a gond, hogy mindenki udvariaskodik, nehogy magára haragítsa egy kinti banda hazai táborát, mert akkor még kevesebben jönnek el a bulijaikra:))) A rajongó meg egyből ír nekünk, hogy hát ez meg milyen paraszt. Szar zenét csinál és még fikázza is a világsztárokat.

Más. Hogy lehetne átszerkeszteni a híreket? Itt vannak a power metal hírek, itt a black, itt a death, itt a progresszív? És aki nem skatulyás, azzal mi legyen? Ráadásul pont az ellen próbálunk küzdeni, hogy az emberek skatulyákban gondolkodjanak.

Cornelius írta:
"a Mood borító, hát, nem olyan jó, és megint elmondom, nem vágyom én Giger képre vagy mittudomén, nálam a Hellhammer Apocalyptic raids-ének a borítója az örök császár, az meg ugye nem az a kimondott benetton design, a Moodnak amúgy is jobban áll a szerényebb kivitel, azok a Yes-es, Asia-s nyálak a füzetben kevésbé passzolnak,"

Bezzeg a jó kis kétlapos semmi, amibe a Slow Down CD-t csomagolták jobb volt, mi? Megjegyzem, az az anyag tényleg nem szólt jól, az új sokkal jobb annál. A szövegekkel egyébként szerintem eléggé passzol ez a borítóvilág, de hát ez megint csak ízlések és pofonok kérdése. A múltkori mezőgazdasági kivitel a traktorral szerintem elég bizarr volt.

3. ez az anglomán megközelítés kicsit erőltetett, oké, hogy a magyar piac kicsi, de ez a Sándor Füleki guitar akkor is mókás,

Az anglomán megközelítés egyértelműen annak tudható be, hogy a német Point Music révén a kinti piacon is megjelenik az anyag és talán további rendes terjesztés is lesz, netán még licensz is itt-ott. Kiváncsi lennék a fejedre, ha a boltban egy román bandát ajánlgatnának neked, ahol a CD borítón minden románul olvasható:))) Vagy ha a Voivod CD-n francia feliratozás szerepelne.

4. a Trouble feldolgozásra viszont nincs mentség, elképzelem, hogy a kezembe kerül egy ismeretlen lemez a Scuse me-val, nem tudom, ki hogy van vele, én rögtön arra gondolnék, egy középiskolás hobbizenekar, Trouble-t játszanak a kicsifiúk, na, térjünk rájuk vissza majd öt-hat év múlva,"

Még mindig nem tiszta, hogy mi zavar. Az, hogy van feldolgozás? Az, hogy Trouble? Az, ahogy játsszák? Vagy minden egyszerre? Kákán csomó?
A Trouble nem divatbanda, a 'Scuse Me nem MTV sláger, a csapat valóban hatott rájuk, van személyes konktaktus is köztük, és még a szöveg is illik a srácokhoz. Akkor mi fáj? Ha ismernéd az idén kiadott Trouble Tribute albumot, még büszke is lennél a Moodra, amiért ilyen jól nyomják.

Még egyszer üdv és gyilok! Long Live '86!:)))

Előzmény: SOWHAT (12)