Az ebay nem felelős a szállítási hibákért. Nem ő vállalta. Az teljesen a felek megegyezésétől függ. Az ebay teljesítette az ő kötelességét, az üzleti kapcsolat megteremtésével. Tessék biztosítást kötni/fizetni a szállításra, ill. olyan futárt/szállítót választani, aki teljes anyagi felelősséget vállal a rábízott termékekre. Posta? Ugyan kérem!!!
Persze aki azt gondolja, hogy 2-3000 Ft-ért elviszik a termékét egy másik földrészre, teljes nyomkövetéssel és teljes anyagi felelősséggel az nem normális. Még a szomszéd faluba sem!
Igen, igen a szállítás drága. Millió olyan dolog van, ami pont ezért nem üzlet.
Sajnos igen sok a gazember eladó de legalább annyi a gazember vevő is. Az üzleti kockázatot be kell kalkulálni, ez is a biznisz része. Ismerjük jól, mikor a vevő szimplán letagadja az átvételt. De azt is, mikor nem az elvárt minőséget küldi az eladó.
Ha egy piacon vásárol valaki, nem feltétlen a csarnok vagy a piac gazdája a hunyó ha átbacnak valakit. Akár a vevőt, akár az eladót.
Ha maga az ebay volna a kereskedő, az eladó és a vevő csak akkor. Mint pl. az Amazon. Az ebay annyit tehet, hogy ha több panasz érkezik egy seftelőre, azt kitiltja.
Ráadásul úgy az eladó, mint a vevő elolvasta és elfogadta a piaci feltételeket. Szabadon dönthet, neki az megfelelő-e. De ha később gondolja meg magát, hogy nem ilyen babaruhát akart, akkor is kiléphet bármikor. Ha jobbat tud.