A szolgáltatás tartalmilag megvan.
Az eljárás lényege, hogy egy eddig ingyenes szolgáltatásért pénzt akar kérni. Ezt meg nem teheti meg, mert a banki törvény szerint csak inflációval növelhet árat (vagy talán ha feketén fehéren igazolja hogy a szolgáltatás nyújtásához neki a költségei előre nem láthatóan emelkedtek, de ez ingoványos talaj). A nulla Ft pedig minden inflációval csak örökre nulla maradna.
Ebből az a kiút, hogy azt a szolgáltatást kivezeti, és ha akar ad helyette egy másikat, amit úgy áraz be, ahogy akar. És azt aztán inflációval még ráadásul mindig emelheti is.
Végülis nem csinált az Erste sem mást, minthogy egy eddig ingyenes szolgáltatást beárazott.
Azt senki nem írja elő (és ha belegondolunk, életszerűen nem is értelmes), hogy egy szolgáltatást az elindítástól az idők végezetéig kötelező nyújtania bárkinek is. Meg azt sem, ha bizonyos dolgok ingyenesek voltak, akkor annak az idők végezetéig kötelező is ingyenes maradjon.
Ezzel nem fogom védeni azt, hogy most erre a havi 250Ft az sok-e vagy kevés, csupán az eljárás hátterét akarom kiemelni.
Ugyanezt csinálják a mobilszolgáltatók is a tarifacsomagokkal.