csiburento Creative Commons License 2021.07.01 0 0 66882

Először is rendkívül sajnálatos esemény, sajnálom őket, mielőbbi felépülést kívánok nekik.

 

Az általad irttal viszont sajnos nem egészen értünk egyet.

A hibás tömeg eloszlást a levegő ellenállása okozta egy tengelyen való előfordulás miatt (hátra nyomja) még hátrább került a tömeg. Tehát a levegő hátrább nyomta az egy (kettő) feltámasztási ponton nyugvó testet, ami miatt az hátra billent.

A nagy nyomaték kialakulása a levegő okozta erő miatt alakult, amit a kamion okozta áramlat felerősített. 

 

Összességében itt a következők voltak a hibák tanulságként:

1. Túl nagy sebesség. (Kamiont nem is lett volna szabad előzni, hiszen az pont annyival mehet, mint a lakis.)

2. Alapjaiban hibás tömeg elosztás, nem megfelelő vonófej terhelés.

3. Hibás szerelvény összeállítás. Túl könnyű autó a túl nehéz lakihoz. Szerintem, aki vontatott már, annak volt ilyen szituja. Csak nem mindegy milyen mértékben. A 900kg-os laki a SORENTO mögött nem tudta megmozdítani, pedig próbálta. Gyakorlatilag lebegett a laki az autó után. Én is inkább a húzzuk ki a szerelvényt híve vagyok. Persze az sem teljesen mindegy, hogy hogyan, mert más egy dominánsan, vagy csak első kerék hajtású autó, és más egy dominánsan, vagy hátsó hajtású. Viszont azzal nem értek egyet, hogy nincs erő tartalék. Kell, hogy legyen. Itt két út van, az egyik, hogy vontatmányhoz való autóval kell húzni, vagy maximum annyival menni, amennyinél még van erő tartalék.

4. Ráfékezés, és/vagy hibás ellenkormányzás. Az elsőt lehet tanulni, hogy ne, vagy hogyan igen. A második sajnos szerintem csak szerencsén múlik.

Előzmény: fekvőrendőr (66874)