Bizony el kellene menni vezetési tréningre rendszeresen mindenkinek, mert szép dolog az elmélet, de gyakorlatban alkalmazni abban a pillanatban, ahhoz szerencse kell.
Az átkosban a nyolcvanas években minden ősszel elzavartak minket detektíveket az ATI síkos pályájára, hogy úgy menjünk neki a télnek. Aztán spóroltak, törtek is a jó nyugati gépek, és utánna saját tréningpályát csinált a Yard, a mostaniakat is tréningeztetik. Nem bolondság.
A másik a KRESZ. 1975-ben szereztem jogosítványt. A következő évben vizsgázni kellett a KRESZ '76-ból, mert új szabályok jöttek, és A-B-C hivatásos jogsi csak vizsga után volt jó.
Aztán '78-ban elvittek határőrnek, GKV kiképzés Nyírbátor, újra kellett tanulni az egész KRESZ-t, és éles vizsgalapokon többször vizsgázni, csak utánna mehettél a kocsi öt méteres közelébe.
Aztán a Yardnál megint vizsgázni kellett, hogy szolgálati GK-t vezethessek, (KRESz+gyakorlati), aztán mikor bejöttek a nyugati kocsik, csak új vizsga után lehetett vezetni, bár ezeket nem kellette másképp vezetni mint a Zsigulit.
Aztán míg nyugger lettem, néhányszor menni kellett képzésre, bár már vizsgázni nem kellett.
Én biztosan előírnám mindenkinek a 3-4 évenkénti KRESz továbbképzést és a vezetési tréninget!