A Roco által gyártott cuccok szabadalmai alapvetően három cég közül voltak valamelyikhez bejegyezve: kettő a Roco és valami árnyékszervezete, a harmadik meg Magdefrau úr, a Roco tulajdonosa maga. A csőd és a banki einstandolás során a Magdefrau saját nevére bejegyzett szabadalmakat a bank nem szerezte meg, így pl. a gumiágyazatot, univerzális kapcsolót, vagy a Märklin középérintkezőt egy darabig nem gyárthatták. Faramuci helyzet volt: Magdefraunál volt a gumiágyazat, a Roconál pedig a RocoLine vágányzat joga, az előzményeket tekintve pedig az egyezkedés, szövetkezés is ki volt zárva...
Aztán hogy a gordiuszi csomót végül hogyan oldották fel, nem tudom. Vagy lejárhatott az oltalom, vagy az idő annyira begyógyította a sebeket, hogy kiegyeztek. Akárhogy is van, a vasútmodellezők csak jól jártak, hiszen az ágyazatos RocoLine valószínűleg a piacon kapható legjobb vágányrendszer (míg a GeoLine a legförtelmesebb volt).
Az, hogy a Roco első körben csak igényfelmérés után, első nekirugaszkodásra egy sorozatot akart kiadni, valahol érthető, elvégre egy hosszú ideje kifutott vágányrendszerről volt szó, aminek a helyét benőhették más gyártók termékei. De azért az borítékolható volt, hogy az újragyártás instant siker lesz, hiszen volt annyira jó a rendszer, hogy sokan megtartották a készleteiket, így nekik jól jött az ismételt gyártás.
Pl. én is meglovagoltam a beszüntetés keltette hullámokat, és sikerült jelentős mennyiségű ágyazatos RocoLine-t összehörcsögösködnöm, azóta is kiváló üzemkészségnek örvendenek.
És most láttam, hogy az újraindulás óta már új cikkekkel is bővült a RocoLine repertoár.