"ez egy nagyon jó húzás:"
Hát azért annyira nem:
"A jelenlegi, a gépjárműveket és üzemanyagot terhelő adók és díjak helyett fokozatosan általános, használatarányos útdíjra kell áttérni, amely révén hosszú távon biztosítható a közúti hálózat fenntartása és fejlesztése."
Ezek szerint visszatér a korábbi kurzus alatt méltán "nagysikerű" kapus fizetési rendszer.
"Le kell állítani a fölösleges, soha meg nem térülő és csak külső érdekeket szolgáló Budapest-Belgrád vasút építését. A vasúti mellékvonalak elsorvasztását meg kell állítani ...
...
A mégis szükséges távolsági szállítást pedig egyre inkább vasútra kell átterelni. Ennek érdekében fejleszteni kell a vasúti alközpontokat és a kombinált szállítást."
Most akkor a fővonalak kell fejleszteni vagy sem.
"A parkolási díjaknak közcélokat kell szolgálniuk."
Eddig az volt, hogy a parkolás veszteséges ami nyűg az önkormányzatoknak és csak forgalom technikai okból kénytelenek kivetni. Aztán jött a COVID és az ingyenes parkolás, ami egy csapásra különösen fontos bevételi forrássá tette.
Most meg változtatni kell rajta, hogy közcélokat szolgáljon?
"A városi közlekedésben határozottabban kell támogatni a közösségi közlekedést, a kerékpározást és a gyaloglást."
A gyaloglás határozottabb támogatása alatt, attól tartok értem mire gondolnak. Mint a bácsika aki feje felett pörgeti a macskát. Megkérdezik tőle:
- Mit csinál jóember, azzal a szegény macskával?
- Örömet szerzek a cicusnak!
- Mi ebben az öröm.
- Ebben semmi, de majd ha elengedem...
"A meglévő utak karbantartásával, az alsóbbrendű úthálózat rendbehozásával, a néhány vidékfejlesztési szempontból hiányzó szakasz megépítésével és a közlekedési igények, így a forgalom csökkentésével kell növelni az utak használhatóságát."
Az igények csökkentésével növelt használhatóság. Hmmm. Ügyes.