0.5bit Creative Commons License 2021.06.11 0 1 480

"ez egy nagyon jó húzás:"

 

Hát azért annyira nem:

 

"A jelenlegi, a gépjárműveket és üzemanyagot terhelő adók és díjak helyett fokozatosan általános, használatarányos útdíjra kell áttérni, amely révén hosszú távon biztosítható a közúti hálózat fenntartása és fejlesztése."

 

Ezek szerint visszatér a korábbi kurzus alatt méltán "nagysikerű" kapus fizetési rendszer.

 

"Le kell állítani a fölösleges, soha meg nem térülő és csak külső érdekeket szolgáló Budapest-Belgrád vasút építését. A vasúti mellékvonalak elsorvasztását meg kell állítani ...

...

A mégis szükséges távolsági szállítást pedig egyre inkább vasútra kell átterelni. Ennek érdekében fejleszteni kell a vasúti alközpontokat és a kombinált szállítást."

 

Most akkor a fővonalak kell fejleszteni vagy sem.

 

"A parkolási díjaknak közcélokat kell szolgálniuk."

 

Eddig az volt, hogy a parkolás veszteséges ami nyűg az önkormányzatoknak és csak forgalom technikai okból kénytelenek kivetni. Aztán jött a COVID és az ingyenes parkolás, ami egy csapásra különösen fontos bevételi forrássá tette.

 

Most meg változtatni kell rajta, hogy közcélokat szolgáljon?

 

"A városi közlekedésben határozottabban kell támogatni a közösségi közlekedést, a kerékpározást és a gyaloglást."

 

A gyaloglás határozottabb támogatása alatt, attól tartok értem mire gondolnak. Mint a bácsika aki feje felett pörgeti a macskát. Megkérdezik tőle:

- Mit csinál jóember, azzal a szegény macskával?

- Örömet szerzek a cicusnak!

- Mi ebben az öröm.

- Ebben semmi, de majd ha elengedem...

 

"A meglévő utak karbantartásával, az alsóbbrendű úthálózat rendbehozásával, a néhány vidékfejlesztési szempontból hiányzó szakasz megépítésével és a közlekedési igények, így a forgalom csökkentésével kell növelni az utak használhatóságát."

 

Az igények csökkentésével növelt használhatóság. Hmmm. Ügyes.

Előzmény: Vevegyő (471)