Söderling Creative Commons License 2021.06.09 0 0 23212

A kuplung az egész pionyr sorozat egyik gyenge pontja.A másik talán az elektromos rendszer,mert az lehetne babszi módra elektronikus,nagyobb teljesitménnyel és tizenkét volt feszültséggel.Az utángyártott taiwani lamellák középső furata nem méretpontos,szűkebb,illesztés nélkül nem lehet felszerelni az agyra.A ferodo betét modern megoldás,tartósabb a parafásnál,ami annak idején már néha újként is csúszott.A tárcsa anyaga puhább az eredeti vágbeszterceinél,a fogak ezért gyorsabban kopnak.Jó megoldás lenne a gyári lamella ferodobetéttel való felújítása.Lehetne...

A cseh videokon tuningolást sokszor látni,elérhető(?) nagyobb köbcentis henger,más hengerfejjel,négyes váltó,és így tovább.Szétszedni csak az eredeti hengert lehet,abból melegítéssel kinyomható a hengerhüvely.(A lengyelből nem!)

Mi Magyarországon csak annak örülhetünk,hogy egy ritka veteránmotorunk van,ami üzemképes,vagy az lehet.