fargo Creative Commons License 1999.11.13 0 0 2
Kettô.

Szóval a 460-assal volt macera, bár nyolc éves elmúlt, mikor eladtam, így kezdtek rajta jelentkezni a javítanivalók. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a gyári 120 lóerôrôl a végére 180-ra emeltük a teljesítményét, szóval nem 'öregurasan', de azért kímélve hajtottam.

A gondok ennek ellenére nem a motorral / erôátvitellel adódtak, a hengerfej és a turbo gond nélkül bírta a kiképzést, talán a rendes karbantartásnak köszönhetôen. A futóműve sajnos kevésbé viselte el a budapesti viszonyokat, rendszeresen javítani kellett, bár ahogy a legkisebb zörgés jelentkezett, mindig rohantam vele a szervízbe. Ezeken kívül nagyobb javítást nem igényelt, egy elektromos vízpumpát, hátsó kipufogó dobot, néha vákumcsöveket és membránokat (turbonyomás a gyári háromszorosa volt!), s miután eladtam, AC pumpát kellett benne cserélni. Ennyi.

A 850-es más tészta, elismerten sokkal-sokkal jobb a minôsége, nekem eddig jóformán csak olajat cseréltek benne, ezen kívül egy mikrokapcsolót a hátsó ajtózárban és a fényszóró mosó-törlô berendezést kellett javítani (nem cserélni). Az elôzô tulaj csupán az ABS szenzort javíttatta, ha jól emlékszem, mutatta a szervízszámlákat.

Mikor a 850-est megvettem, gondokodtam rajta, hogy új V40-est vegyek-e inkább. Végül is azért maradtam a 850-es mellett, mert:

a,
a V40 belsô tere sokkal kisebb volt mint a 460-asé. A 850-esrôl nem is beszélve.

b,
Ugyanannyi pénzért amennyibe egy új fapados vagy alig felszerelt V40 került volna, kaptam egy 70 ezer kilométert futott 3 éves kocsit, majdnem teljes gyári felszereltséggel (csak a hátsó ülésfűtés, a jobb elsô ülés elektromos állítása és a sportfutómű hiányzik). Nos, a hátsó ülésen szinte alig ül utas, a jobb elsôt csak egyszer kell beállítani, (ha teljesen hátratolod, akkor is kényelmesen elfér mögötte egy felnôtt), a sportfutóművet meg egyedileg szeretném beépíttetni, lehetôleg állítható keménységgel, hogy ha a városban autózok, akkor ne rázza ki a fogamból a tömést.

c,
Egy Volvo esetében a 70k km annyit jelent, hogy éppen be van járatva. Nincs kiülve az ülés, nincs megkopva a fényezés, semmi hiba. Az más tészta, hogy 2 hónapig kerestem a megfelelô darabot, és kb 50 kocsit néztem meg.

d,
A 850-esnél felhasznált anyagok minôsége és kidolgozása (nekem így tűnt), jobb mint az S40/V40-nél.

e,
Egy új autó értékvesztése sokkal nagyobb mint egy használté.

***

Kiváncsi vagyok, milyen tapasztalataid vannak a V40-nel, hol szervizelteted, mi a véleményed a márkaszervízekrôl. Milyen hibák frdultak elô a kocsidnál?

üdv

fargo