Mézgaladár
1999.11.10
|
|
0 0
42
|
Szia Zak!
Az eső miatt nekem sincs túl jó hangulatom, de azért lehetőleg ne cinkeljük egymást feleslegesen. A "kipufogó gázok"-ra kötött és a közvetlenül a motorra kötött feltöltők között -azt hiszem- felesleges elmagyarázni a különbséget. Bár nekem nem volt "turbós" autóm, anno a HC-nél javítottam ilyen kütyüket. Mechanikussal nem volt dolgom, de nem hinném, hogy egy ékszijtárcsára kötés baromira megbonyolítaná a dolgot. Mint írtam is, itt is van turbóhatár (lévén alacsony fordulaton kevesebb a nyomás -légtartályról, nyomáshatároló szelepről, kondenzvízleválasztóról felesleges beszélnünk, mert nincs, tehát a nyomás NEM állandó-)csak ezzel a megoldással lejjebb lehet hozni -> alacsonyabb fordulaton érvényesülhet a turbó hatása. Nyílván a meghajtási lánc áttételezésén múlik, mikor "szívja fel magát a kütyü".
Alfinó! Karbantartás: "Normál" rendszerű turbó esetén a fokozott hőhatás és a magas fordulatszám miatt "átégés" (tömítéseknél) esetleg "házrepedés" illetve csapágyproblémák keletkezhetnek. Közvetlenül a motorra kötött turbóval kapcs. nincs tapasztalatom, itt nyílván az üzemi hő alacsonyabb, de csapágyak itt is vannak, ezek szintén elég tisztességes fordulatnak vannak kitéve. Ha van ismerősöd műhelyben, érdemes ún "autós sztetoszkóppal" belehallgatni a motorba, a csapágyakba. Ez olyan eszköz, mint amivel a doki hallgat téged, csak a vége egy hegyes csavarhúzószerú formába jön össze. Tök jól hallatszik hogy a motor melyik része egészséges. De a legjobban akkor jársz, ha van olyan ismerősöd, aki napi készség szinten foglalkozik a témával, else, irány egy szakműhely. A XVIII. ker.-i autóklubban a motordiagnosztikán elég jól vágják ezt a dolgot, és egy átvizsgálás ha jól emlékszem 800 Ft körül van....
Üdv Nektek! |
Előzmény: Zak (40)
|
|