Mézgaladár Creative Commons License 1999.11.10 0 0 39
Szia Alfinó!

Lehet hogy mindezt már tudod (turbós kocsi előnye, ill hátránya) de ha mégsem: A klasszikus értelemben vett "turbó" (pl a kamionokon és a nagy dízelmotorokon) úgy működik, hogy a kipufogógáz (egyébként kihasználatlan "nyomása" ami főleg a nagy dízeleknél jelentős) meghajt egy tengelyt, aminek a másik végén egy másik "pörgettyű" nyomja a hengerbe az égéshez szükséges levegőt. A teljesítménynövekedés akkor következik be, amikor a fordulatszám eléri azt a pontot, hogy a "beömlő oldalon" akkora nyomás keletkezik, hogy a szívószelep nyitásakor ez a nyomás pillanatok alatt feltölti az égésteret, megspórolva ezzel azt az időt, ami "normál" autóknál arra kell, hogy a dugattyú által keltett vákum "beszippantsa" a következő munkaütemhez szükséges levegőmennyiséget. A másik jótékony hatása a dolgoknak, hogy jó esetben soha nincs vákum, tehát nincs "visszahúzó" erő sem a motorban. Mint írtam ehhez kell egy elég "jó" üzemi fordulat, tehát a "turbós" autó alacsony fordulaton viszonylag "normálisan" működik (mint bármely másik) viszont 3500-4000 fordulat körül kilő, mint a puskagolyó. A NEM klasszikus értelemben vett turbó meghajtását a kipufogógázok helyett közvetlenül a motorra kötik, (sportkocsik, és benzin-motoros autók) lehetővé téve ezáltal a "turbóhatár" alacsonyabb fordulatra szorítását. Ezzel a megoldással az autó jóval hamarabb "ugrik". Fogyasztásban a plusz terhelés miatt, és a sportos fordulatszám miatt egy pici plussz jelentkezhet, ám az is igaz, kit érdekel ez egy sportkocsinál? Menjen mint a golyó, ez a lényeg, nem?

Üdvözlettel:
Ali

PS: Ha evidenciákat írtam mindenkitől 1000 bocs!

Előzmény: alfino (36)