Persze, értem én. Amióta az "univerzális hajtás" leförmedvényezése kapcsán rám erőltették, hogy utálom az egész NDK-parkot, én is megengedek magamnak egy kis általánosítást (holott vízöntő vagyok, és mi vízöntők nem szeretünk általánosítani ;)
Mindazonáltal azért az is jelent valamit, amit írtál: az, hogy egy 40 éves BTTB-konstrukcióhoz ma is lehet kapni alkatrészeket, azt jelenti, hogy van rá igény, van olyan jó konstrukció az adott hajtás, hogy megéri foglalkozni vele (ellentétben pl. a PIKO univerzális förmedvény-hajtásokkal, amiket csak kompletten kidobni lehet, aztán venni egy fél mozdony áráért egy kisszériás csere-hajtást).
Jó kérdés egyébként, hogy pl. a mai PIKO miért nem dob piacra valami újratervezett hajtást a régi gőzöseihez, hiszen azok optikailag teljesen rendben voltak, talán meg is előzték a korukat. Valószínűleg üzletpolitika (a gyártók 90%-a igyekszik így-vagy-úgy mihamarabb kifuttatni a régi szériákat); illetve annyira el van szúrva az egész szerkocsi-téma, hogy csak komplett szerkocsi-cserével lehetne rendbe tenni a gépet.