nazareth Creative Commons License 2021.04.06 0 0 31061

Köszi a kimerítő választ. A mágneses reteszelődés valóban rendkívül hátrányos jelenség a vasútmodellezésben, bár ugye manapság elég elterjedtek lettek az 5-pólusú motorok, illetve a megcsavart forgórész is enyhíti a jelenséget; illetve ami "csodát tesz", az a dekóderek sebességszabályozása. Ez a három dolog azért elég elfogadhatóvá teszi a "közönséges" kefés-vasrotoros motorokat is. Ez pl. egy "out of the box" A.C.M.E. gép, felül rá a cég nem is a minőségi hajtásairól ismert.

 

Persze jó kérdés, hogy mennyire drágítja meg a hagyományos vasas motorokat a megcsavart forgórész, illetve a többletköltségért kapunk-e olyan motort, aminek a minőségében biztosak lehetünk. Amióta egy békebeli Roco gépem amúgy kiválóan összerakott-centrítozott 5-pólusú, ferde hornyozású motorjában a szénkefe helyett a kommutátorlemezek fogytak el, már nem vagyok biztos a dolgomban :)  Illetve ha én készítenék olyan gőzösöket, mint Te, akkor nyilván én is nagyon odafigyelnék a hajtás minden elemére, igyekeznék "ipari minőséget" belerakni, mert ha utólag egy cicergő szénkefe miatt kell szétrobbantani egy rézmodellt...

Előzmény: rezgaras (31058)