"A lehúzó gyűrűk anyaga rossz vagy a kialakításuk?"
Szerintem mindkettő lehet egyszerre is.
"És ezek az átvezető furatok átmérője kicsi? Ez okozza a problémát? Nem tud lejutni a karterba a lehúzott olajmennyiség és kénytelen "elégni""
Az 1,8 VVT-i esetében ez volt, ha jól tudom, amit írsz. A Mazda/Ford motornál úgy tudom hasonló a probléma, de ennek annyira nem olvastam utána, mint a Toyota esetében.
"Egyébként volt javaslat: ha 250 ~ 300 e.km között kap egy gyűrűgenerált (furat átmérő és ovalitás ellenőrzés után) még jöhet ennyi km. Véleményed?"
Anno a Toyotámon is hasonlót csinált a szerelő, ott bevált.
Nem vagyok szerelő, nekem kb. elég, amit pl. ebben a Mondeo tesztben írnak erről a C-Maxba is szerelt 1,8-as motorról:
https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2021/03/30/hasznaltauto-ford-mondeo-mk3-hasznalt-mondeo-2001-2007-hasznaltauto/
"Az 1,8-as négyhengeres egyik baja a szívósorban rejlik, ami sok más autóval közös probléma. A szívósorban a levegő megfelelő áramlását segítő örvénylapátok tengelye idővel eltörhet, így a lapátokat beszívja a motor és a hengerben nagy lesz a rombolás. A gyári szívósor ára 100 000 Ft körüli, és szükség lesz rá, mert ez a hiba 200 ezer km alatti autókkal is előfordulhat.
...
Ez a motor ráadásul 1000 kilométeren 3 liter motorolajat égetett el a hiba javításáig. Az olajzabálást a dugattyúgyűrűk és a szelepszárszimeringek cseréje oldotta meg. A katalizátor túlélte az olajsokkot és máig működik."
Mondjuk ez a beszívás dolog is szerepet játszhat szerintem az olajfogyasztás kialakulásában. Anno az 1,8-as VVT-i motoromra olvastam, hogy az meg a széttört előkatalizátor darabjait szívhatja be, és attól is lesz iszonyú az olajfogyasztása, és olyankor javíthatatlan is a motor. Nálam mondjuk végül nem attól volt, hanem a gyűrűk, furatok miatt.
Lényeg a lényeg, én az 1,6-os C-Max ára alatt vehettem volna szépnek kinéző 1,8-ast, de nem mertem belevágni, mert volt az elmúlt 10 évben 4 olajzabáló kocsim (2 Honda CR-V, 1 Toyota MR-2, Meg egy Astra 2.2, mindegyik legalább 1 liter olajat evett 1000 km-en). Más kérdés, hogy tegnap megnéztem az 1,6-osom nívópálcáját, és minimum alatt volt az olaj 1800 km után kicsivel. Mivel nem ellenőríztem az olajcsere után, így nem tudom, hol állt akkor, de mostantól figyelni fogom.:)